Vârsta nu iartă pe nimeni: 6 nutrienți necesari după 40 de ani

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 11 minute
Vârsta nu iartă pe nimeni: 6 nutrienți necesari după 40 de ani

După ce treci de 40 de ani, este important să ții cont de cantitatea de vitamine, minerale și nutrienți pe care o asimilezi. În caz contrar, te poți confrunta cu numeroase efecte negative, printre care: pierderea masei musculare, încetinirea metabolismului și creșterea riscului de boli cardiace.

Află care sunt vitaminele și nutrienții de care ai cea mai mare nevoie după această vârstă și nu ezita să adaugi alimentele potrivite în dietă.

Vitamina B12

Vitamina B12 se găsește în produsele de origine animală. Aceasta este esențială pentru buna funcționare a creierului, a sângelui și a sistemului nervos. Deficitul de vitamina B12 provoacă:
– Slăbiciune generală
– Pierderea poftei de mâncare
– Scădere în greutate
– Anemie megaloblastică

Citește și Cele mai bune alimente contra anemiei

În mod normal, putem obține necesarul de vitamina B12 dintr-o alimentație diversificată și echilibrată. Cu toate acestea, după împlinirea vârstei de 40 de ani, scăderea nivelului de acid clorhidric din stomac provoacă dificultăți în absorbția acestui nutrient. Prin urmare, este necesar să consumi alimente îmbogățite cu vitamina B12 sau suplimente alimentare.

Calciu

Așa cum bine știm, calciul este prezent în lapte, brânză și alte produse lactate. Acest mineral este esențial pentru menținerea sănătății oaselor și a danturii. În plus, calciul participă la circulația sanguină și reglează sistemul nervos și contracțiile musculare.

Aşadar, deficitul de calciu poate provoca osteoporoză și rahitism. Până la 30 de ani, oasele absorb cea mai mare parte a cantității necesare de calciu însă, după 40 de ani, organismul începe să piardă acest mineral.

Prin urmare, pentru a preveni osteoporoza și alte afecțiuni osoase, este important să te asiguri că asimilezi o doză suficientă de calciu.

Citește și 6 remedii naturiste pentru durerile de oase

Vitamina D

Vitamina D se obține prin expunerea la soare și prin consumul de lapte și ouă. Acest nutrient este esențial pentru absorbția calciului în organism, jucând un rol important în dezvoltarea sistemului osos. Proasta absorbție a vitaminei D poate provoca diabet, scleroză multiplă, afecțiuni cardiovasculare și boli cronice.

Întrucât abilitatea pielii de a absorbi acest nutrient se diminuează odată cu înaintarea în vârstă, vitamina D este inclusă pe lista de nutrienți necesari după 40 de ani. De la această vârstă, există un risc mai mare de a dezvolta un deficit de vitamina D.

Aşadar este esenţial să stai în stai în fiecare zi măcar câteva minute la soare.

Citește și Vitamină D, responsabilă pentru fracturile de șold

Potasiu

Potasiul este un mineral esențial pentru buna funcționare a musculaturii și a sistemului nervos. Dacă nu consumi suficient potasiu după 40 de ani, te poți confrunta cu următoarele simptome:
– Dureri musculare
– Slăbiciune musculară
– Deshidratare
– Crampe
– Diaree
Constipație
– Afecțiuni neuromusculare

Pentru a te asigura că obții doza zilnică recomandată de potasiu, este important să adopți o dietă diversificată, care să conțină fructe oleaginoase, cafea, ciocolată și legume cu frunze verzi.

Cu toate acestea, nu uita că excesul de potasiu în organism poate cauza complicații la nivelul inimii și al sistemului gastrointestinal. Prin urmare, înainte de a lua un supliment cu potasiu, cere opinia unui medic.

Citește și Suferi de sindromul intestinului iritabil? Iată ce alimente trebuie să eviţi

Magneziu

Magneziul reglează tensiunea arterială și ajută la producerea energiei și la absorbția calciului în organism. Având în vedere că magneziul este prezent în clorofilă, acest nutrient se găsește în legume cu frunze verzi, cereale integrale, leguminoase, cum ar fi soia și fasole, și nuci.

Magneziul este unul dintre principalii nutrienți necesari după 40 de ani. Este important să consumi alimente bogate în magneziu la fiecare masă. Dacă nu obții necesarul zilnic din alimentație, îți recomandăm să iei un supliment cu magneziu.

Citește și Ce vitamine și minerale îți lipsesc din organism, în funcție de simptome

Acizi grași Omega 3

Deși acizii grași Omega 3 nu sunt nici vitamine, nici minerale, aceștia trebuie incluși pe lista de nutrienți necesari după 40 de ani. Acizii grași omega 3 pot fi obținuți din surse de origine:
– Animală: din ulei de pește și de krill
– Vegetală: din plante precum semințele de in, semințele de chia, semințele de cânepă și uleiul din boabe de soia.

Consumul acestui nutrient după 40 de ani ajută la reglarea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol rău (LDL), două probleme frecvente în această etapă a vieții. Totodată, acizii grași Omega 3 joacă un rol important în îmbunătățirea memoriei și a funcțiilor cerebrale.

Citește și CUM ALEGEM UN PEȘTE PROASPĂT?

Nu uita că este de preferat să obții vitaminele și mineralele de care ai nevoie dintr-o alimentație sănătoasă și echilibrată, în loc de suplimente și pastile. Adoptarea unui stil de viață sănătos te pregătește pentru toate schimbările impuse de trecerea anilor.

 

SURSA: sciencedirect.com

sursa foto: www.foodnavigator.com



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.