Studiu: Insomnia, o boală transmisă genetic ce poate duce la apariţia bolilor de inimă

Publicat acum 1 minut

Tulburările de somn sau chiar insomnia ar putea avea cauze genetice. O spun oamenii de ştiinţă americani care au identificat, în urma unui studiu, 57 de locaţii ale ADN-ului uman care provoacă insomnia. Cercetarea a fost realizată pe 450.000 de persoane şi a mai scos la iveală şi faptul că problemele cu somnul cresc de două ori riscul apariţiei bolilor coronariene.

De altfel, specialiștii ştiau de mai mulţi ani că există o legătură între insomnie și bolile cronice, dar acum s-a stabilit că depresia și bolile de inimă sunt de fapt un rezultat al insomniei persistente.

Citește și Insomnia. Partea I-Simptome, cauze şi metode de prevenţie

Cercetarea condusă de Massachusetts General Hospital (MGH) şi de Universitatea din Exeter a mai relevat că insomnia afectează între 10 și 20% dintre persoanele din întreaga lume, iar aproximativ o treime din cazuri sunt moștenite.  Această afecțiune a fost legată de anxietate, alcoolism, depresie și boli de inimă, cu toate acestea, nu se știa exact de ce lipsa somnului ducea la apariția afecţiunilor coronariene.