Spanacul, fabrica de substanţe nutritive. Leacul pentru zeci de afecțiuni

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 8 luni
Spanacul, fabrica de substanţe nutritive. Leacul pentru zeci de afecțiuni

Spanacul este un adevărat depozit natural de vitamine şi minerale. Acesta are o mulțime de indicații terapeutice: hipertensiune arterială, anemie, avitaminoză, rahitism sau acnee. Spanacul curăță organismul de toxine și, potrivit studiilor, contribuie la fortificarea vaselor de sânge și a inimii.

Spanacul conţine săruri minerale, precum sodiu, potasiu, calciu, fosfor, magneziu, sulf, mangan, zinc, cupru, iod, fier, vitaminele A, B1, B2, B12, PP, C, acid folic, clorofilă, aminoacizi (arginină, lizină), lipide, protide, glucide, mucilagii. De asemenea, este o sursă importantă de beta-caroten, luteină şi xanten, ceea ce ne ajută să ţinem deoparte afecţiunile oculare.

Citește și Ce rol au vitaminele în organism și în ce alimente le găsim

Spanacul este mai mult decât recomandat gravidelor, contribuind la buna dezvoltare a fetusului. Nemaivorbind de faptul că este anticancerigenă și că ajută extrem de mult acelor persoane care sunt în refacere după o boală grea. În plus, poate contribui mult la depășirea stărilor de epuizare și de oboseală.

Citește și Sindromul burnout, boala muncii în exces care poate distruge creierul

Combate anemia

Interesant în cazul spanacului este că, deşi nu conţine atât de mult fier cum se credea în trecut, fiind devansat de alte legume, totuşi conţine o substanţă numită saponină, ce are proprietatea de a ajuta organismul să asimileze bine fierul. Astfel, efectele în combaterea anemiei, spre exemplu, pot fi mai bune în cazul în care se consumă spanac decât alte legume ce conţin o cantitate mai mare de fier. Nu e greu să-l introduci în dieta zilnică pentru că spanacul poate fi preparat în multe moduri, însă cele mai sănătoase sunt supele de spanac, sucul şi salatale cu spanac.

Citește și Cele mai bune alimente contra anemiei

Reglează tensiunea arterială

Spanacul are un conţinut ridicat de minerale, şi anume potasiu şi sodiu, astfel că tensiunea arterială este reglată mult mai uşor iar fluxul sangvin intră în parametri normali, ceea ce determină sănătatea inimii, spun specialiştii.

Citește și Atenţie la simptomele care îţi arată că poţi suferi de o boală de inimă. 4 semne timpurii că ai avea arterele înfundate

Combate depresia și tratează răni

Spanacul poate fi consumat proaspăt, în salate sau sub formă de suc proaspăt de spanac, dimineaţa, pentru combaterea depresiei, acesta ajutând şi la refacerea organelor bolnave, la tratarea ulcerului, a anemiei.

De asemenea, se pot face şi cataplasme cu frunze de spanac opărite cu care se tratează anumite răni.

Citește și Suferi de irascibilitate, anxietate sau depresie? Iată câteva sfaturi care te pot ajuta să ţii problemele sub control

Spanacul se consumă cu moderație

Deşi este un veritabil remediu pentru zeci de afecţiuni, spanacul nu este recomandat oricui. Renumit pentru curăţarea intestinelor de toxine şi pentru că uşurează digestia, spanacul trebuie consumat cu moderaţie, în special de persoanele cu afecţiuni hepatice, reumatice, inflamaţii gastrice şi ale intestinului, din cauza continuţului de oxalaţi de potasiu şi de calciu.

De asemenea, persoanele care suferă de litiază trebuie să evite consumul excesiv deoarece conţine acid uric.

Citește și Dietă pentru detoxifierea colonului. De ce este important să curăţăm periodic colonul

Atenție la acidul oxalic

În spanac se găsește și acid oxalic, ceea ce îl face contraindicat celor care suferă de litiază, deoarece conține acid uric. Acidul oxalic este adesea ingerat de oameni în cantităţi foarte mici pentru că este prezent în unele alimente, în special broccoli, castraveţi, cartofi şi varză. Cantităţi mai concentrate, sub formă de oxalaţi, se găsesc în legumele cu frunze de un verde închis. Aceste alimente sunt benefice pentru sănătate în cantităţi mici. Spanacul şi broccoli sunt cele mai frecvente surse ale acestor tipuri de oxalaţi.

Citește și Ce vitamine și minerale îți lipsesc din organism, în funcție de simptome

Sub ce formă consumăm spanacul

Spanacul se consumă ca şi aliment de bază pentru diferite mâncăruri, precum supe, supe-creme, mâncărică de spanac, salată de spanac, tarte cu spanac, şi lista poate continua. Aveţi grijă însă! Dacă în timpul preparării spanacul îşi schimbă culoarea, dacă în loc de verde devine un verde-gălbui, atunci spanacul nu mai trebuie consumat, deoarece este dăunător. Cel mai bine este ca spanacul să fie consumat în stare crudă, sau foarte puţin opărit.

Citește și Avertisment: Tratamentele homeopate pot provoca probleme grave de sănătate



Adauga un comentariu

Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.