PREMIERĂ MEDICALĂ| Transplantul de inimă ar putea deveni istorie. Cercetătorii au făcut primul transplant de ţesut muscular cardiac obţinut din celule stem

Publicat acum 5 luni

O echipă de cercetători japonezi a reuşit să efectueze primul transplant din lume de ţesut muscular cardiac obţinut din celule stem derivate artificial. Procedura a avut loc într-un studiu clinic pentru studierea eficacităţii şi siguranţei tratamentului la un pacient diagnosticat cu insuficienţă cardiacă gravă.

Citeşte şi: Veste bună pentru pacienții care au nevoie de transplant de organe – România și Republica Moldova au semnat un acord de colaborare

Tratamentul experimental va fi administrat unui număr de zece pacienţi diagnosticaţi cu cardiopatie ischemică, o afecţiune în cazul căreia muşchii inimii nu beneficiază de suficient sânge din cauza cheagurilor din artere, scrie Agerpres.ro.

Citeşte şi: CONTROLUL CARDIOLOGIC PREVENTIV ÎȚI POATE SALVA VIAȚA

Oamenii de ştiinţă s-au gândit la această metodă din dorinţa de a reduce riscul ca sistemul imunitar al bolnavului să respingă o inimă de la donator, aşa cum se poate întâmpla în cazul unui transplant clasic. De asemenea, echipa lucrează şi la un transplant de ţesuturi musculare cardiace obţinute din celule stem pentru a trata şi cardiomiopatie dilatativă, o altă boală de inimă.

Citeşte şi: STUDIU| Stresul de la locul de muncă poate duce la boli de inimă

Ce este cardiopatia ischemică şi cardiomiopatie dilatativă

Cardiopatia ischemică şi cardiomiopatie dilatativă sunt două afecţiuni care reprezintă, în primul rând, o tulburare a funcţionării inimii. Cardiomiopatia dilatativă apare atunci când muschiului cardiac se slăbeşte şi devine, practic, incapabil să mai pompeze sânge prin corp şi să menţină un ritm electric normal.
Iar cardiopatia ischemică este caracterizată de un dezechilibru între aportul sanguin de substanţe nutritive şi oxigen necesare pentru o bună funcţionare a inimii care scade din cauza afectării arterelor inimii.