Piersicile, fructele cu puf şi beneficiile pentru organism. Top 10 beneficii ale consumului de piersici

Articole 0 Comentarii
Publicat acum o săptămână
Piersicile, fructele cu puf şi beneficiile pentru organism. Top 10  beneficii ale consumului de piersici

Piersicile sunt unele dintre cele mai aromate şi gustoase fructe, preferate atât de adulţi cât şi de copii. Dar dincolo de gustul şi mirosul extraordinare, aceste fructe sunt pline de minerale, vitamine şi oligoelemente extrem de benefice pentru organism.

Ce beneficii aduce consumul de piersici organismului

  1. Protejează împotriva cancerului

Specialiştii afirmă că pigmenţii care dau minunata culoare portocalie-roşiatică piersi­cilor sunt cele mai puternice sub­stanţe naturale antican­cerigene cunoscute. Aşadar, piersicile  sunt eficiente atât în prevenirea, cât şi ca adju­vant contra diferitelor forme de cancer, precum cancer de prostată, de colon, cancer pulmonar, cancer de sân şi col uterin.

Citește și Studiu: alimentele care “hrănesc” celulele canceroase

  1. Tratează anemia

Piersicile au un conţinut bogat de fier de aceea sunt recomandate în tratarea sau prevenţia anemiei. Administrate constant, stimulează hematopoieza, adică producerea naturală de  hemoglobină în organism.

Citește și CE ESTE ANEMIA. SIMPTOME, FACTORI DE RISC ŞI METODE DE PREVENŢIE

  1. Mentin colesterolul în limite normale

Consumate zilnic piersicile ţin colesterolul sub control, precum şi problemele ce duc la apariţia diabetului şi bolilor cardiovasculare. Aceste fructe nu doar previn aceste probleme, dar pot fi de ajutor şi în tratarea lor.

Citește și 10 simptome inițiale ale diabetului

  1. Protejează vederea

Piersicile conţin o cantitate generoasă de beta-caroten, antioxidant esenţial pentru menţinerea sănătăţii ochilor, prin îmbunătăţirea circulaţiei sangvine în corp. În plus, beta-carotenul hrăneşte şi protejează retina ochilor de radicalii liberi, previne aparitia cataractei, precum şi a degenerescenţei maculare provocată de vârstă.

Citește și Ochii roşii pot fi semnele unor probleme de sănătate

  1. Îmbunătăţesc sănătatea cardiovasculară

Antioxidanţii continuţi de piersici distrug radicalii liberi, iar elementele bioactive luptă împotriva apariţiei sindromului metabolic, o combinaţie de factori de risc ce cauzează inflamaţie, obezitate şi afecţiuni cardiace.

Citește și CE SUNT PALPITAŢIILE LA INIMĂ ŞI CE BOLI GRAVE ASCUND. CÂND ESTE MOTIV DE ÎNGRIJORARE

  1. Normalizeaza tensiunea arterială

Bogate în potasiu piersicile ajut la ţinerea sub control a tensiunii arteriale. În plus, piersicile conţin şi magneziu, fosfor, zinc, cupru, mangan, fier şi calciu, elemente ce oferă suport globulelor roşii ale sângelui şi îmbunătăţesc sănătatea vasculară. Consumul regulat de piersici poate proteja de infarct miocardic şi de accident vascular cerebral.

Citește și Anevrismul, boala care ucide în tăcere. Partea II – Simptome, cauze şi prevenţie ale anevrismului rupt

  1. Păstrează digestia sănătoasă

Piersicile au un conţinut ridicat de fibre şi potasiu de aceea ajută la eliminarea toxinelor din colon, rinichi, stomac şi ficat.  Tot potasiul ajută la scade riscul afecţiunilor rinichilor, precum şi a ulcerelor gastrice. Piersicile sunt uşor de digerat şi nu cauzeaza crampe abdominale sau alt tip de disconfort.

Citește și Dezechilibrele florei intestinale. Ce le cauzează și cum afectează organismul

  1. Menţin o greutate corporală optimă

Zahărul din piersici este natural şi nu are efecte adverse asupra sănătăţii. Nu conţin grăsimi şi au foarte puţine calorii, de aceea piersicile sunt recomandate persoanelor care ţin diete.

Citește și Principalele reguli alimentare pentru siluetă și sănătate

  1. Reduc inflamaţia

Piersicile au puternice proprietăţi antiinflamatoare, antimicrobiene şi antioxidante. Bogate în vitamina A, piersicile ajută la ameliorarea inflamaţiei provocată de gută sau reumatism. În plus, au proprietăţi laxative şi diuretice care, de asemenea, reduc inflamaţia.

Citește și 7 alimente interzise în regimul pentru gută

  1. Îmbunătăţesc aspectul pielii

Vitamina A conţinută de piersici hidratează pielea, iar vitamina C este un antioxidant puternic care protejează pielea de acţiunea radicalilor liberi. Ridurile şi cearcănele pot fi ameliorate prin aplicarea piersicilor proaspete direct pe zonele cu probleme.

Citește și 6 semne ale lipsei de vitamine la nivelul feței

 

Sursa foto: pixabay.com



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.