Mergi zilnic pe jos! Mişcarea aduce beneficii nebănuite sănătăţii

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 6 zile
Mergi zilnic pe jos! Mişcarea aduce beneficii nebănuite sănătăţii

“Mersul pe jos face piciorul frumos”, se spune… Dar face mult mai mult de atât. Plimbările zilnice la pas îmbunătățesc starea generală de sănătate și previn afecțiunile fizice și mintale.

Un studiu efectuat recent de cercetătorii de la Universitatea Cambridge din Marea Britanie arată că mersul pe jos aduce numeroase beneficii. Cel mai important este faptul că reduce riscul de deces prematur în cazul a numeroase persoane.

6 beneficii ale mersului pe jos zilnic

Mersul pe jos nu este benefic doar pentru picioare, ci pentru întregul corp și pentru sănătatea mintală. Această activitate te poate ajuta să te relaxezi, elimină stresul, luptă contra depresiei și te încarcă cu energie pozitivă.

De asemenea, mersul pe jos previne obezitatea și te ajută să-ți păstrezi o greutate corporală optimă pentru a-ți putea regla metabolismul. Toate aceste aspecte îți garantează o viață mai lungă.

Citește și Epidemie de obezitate infantilă în România! Lactate nesănătoase la rafturile pentru copii

Mersul pe jos luptă contra demenței

Exercițiile aerobice de intensitate scăzută pot duce la ameliorarea simptomelor demenței în cazul pacienților cu afecțiuni mintale. Prin urmare, printre beneficiile mersului pe jos zilnic (sau de cel puțin trei ori pe săptămână) se numără îmbunătățirea proceselor mintale generale.

Citește și Pacientul cu demență. Cine este și de ce are nevoie?

Este benefic pentru sănătatea inimii

Inima are parte numai de beneficii, atunci când îți faci un obicei din a ieși zilnic la o plimbare pe jos. Mersul ajută inima să pompeze sânge fără efort, fiind astfel de folos întregului sistem cardiovascular. Se reduce, așadar, riscul de mortalitate ca urmare a bolilor de inimă.

Citește și CE SUNT PALPITAŢIILE LA INIMĂ ŞI CE BOLI GRAVE ASCUND. CÂND ESTE MOTIV DE ÎNGRIJORARE

Poate reduce riscul apariției cancerului

Conform studiului, mersul pe jos poate fi, de asemenea, un ajutor important pentru bolnavii de cancer aflați sub tratament. Asta pentru că ameliorează starea de slăbiciune ce
apare după acesta.

În cadrul studiului menționat, s-a demonstrat faptul că plimbările cu o durată de 180 de minute pe săptămână au avut efecte benefice asupra femeilor bolnave de cancer de sân și a persoanelor ce suferereau de cancer intestinal.
În concluzie, ai suficiente motive pentru a merge pe jos măcar 25 de minute în fiecare zi.

Citește și Descoperire uriaşă pentru bolnavii de cancer. Tratament cu ajutorul alimentaţiei sănătoase

Mersul pe jos îți îmbunătățește dispoziția

Conform unor studii efectuate pe oamenii care au obiceiul de a merge pe jos și de a efectua exerciții fizice zilnic, mersul pe jos are abilitatea de îmbunătăți starea de spirit.

Prin urmare, în timpul unei perioade stresante, de epuizare sau în timpul unui episod de depresie, este recomandat să mergi pe jos la plimbare în parc sau să urci pe munte într-o drumeţie.

Citește și Stresul cronic și efectele lui distrugătoare

Mersul pe jos crește nivelul de vitamina D

Vitamina D le permite oaselor să absoarbă calciu și fosfor, ce ajută la întărirea întregului sistem osos. A fost demonstrat faptul că plimbările lungi pe jos în timpul zilei cresc sinteza de vitamina D în organism.

Atunci când pielea este expusă la razele solare, corpul începe să producă vitamina D, necesară pentru sinteza normală de celule osoase.

Există puține alimente care conțin în mod natural vitamina D, așadar mersul pe jos în razele soarelui rămâne cea mai bună opțiune pentru a obține acest nutrient. Acest lucru este valabil și pentru persoanele în vârstă, deoarece le ajută să-și întărească oasele.

Citește și Vitamină D, responsabilă pentru fracturile de șold

Este util în caz de disfuncție erectilă

Bărbații care aleg să profite de beneficiile mersului pe jos zilnic se vor bucura de o viață sexuală mai împlinită. Anumite studii au demonstrat faptul că rutina fizică zilnică poate ameliora disfuncția erectilă.
Mersul pe jos poate fi benefic și pentru viața sexuală a femeilor.

Nu uita că ritmul în care te deplasezi este foarte important. Mergi pe jos astfel încât să depui un oarecare efort.

 

SURSA: healthline.com

sursa foto: pixabay.com



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.