MEDICINA VIITORULUI: Oamenii de ştiinţă au creat primi miniroboţi, programabili, din celule vii

Publicat acum o zi

Un grup de cercetători americani a reuşit, după ani de studii, ceva aproape imposibil. Oamenii de ştiinţă au construit primii roboţii, programabili, din celule vii. Mai exact din ADN  prelevat de la o specie de broască africană numită Xenopus şi au botezat ceea ce au obţinut, xenoboţi.

Citeşte şi: Cinci inovaţii medicale din 2019 care au uimit lumea. Partea IV-SOMA, dispozitivul pentru administrare orală a insulinei

Aceste mici vieţuitoare, pentru că sunt nişte organisme vii după cum susţin creatorii lor, au capacitatea de a se deplasa şi hrăni autonom atât timp cât au “mâncare” reprezentată de proteine şi lipide. Atunci când aceste depozite se termină, xenoboţii se transformă dintr-un grup de cellule vii, într-unul de celule moarte şi se biodegradează, scrie sciencealert.com.

Citeşte şi: SUCCES IN LUMEA MEDICINEI! PRIMA INIMA LA IMPRIMANTA 3D

Studiile făcute în laborator  au arătat că minusculii roboţi sunt capabili să îndeplinească diferite sarcini cu ajutorul unui supercomputer pe baza unui algoritm bine stabilit de om, cum ar fi administrarea de medicamente sau reconstrucţia celulară a unor organe in cadrul organismului viu în care sunt inseraţi pentru că, până la urmă, vorbim de un grup de celule stem cu o bună capacitate de reconfigurare şi reprogramare.

Citeşte şi: PREMIERĂ MEDICALĂ | Au fost creați primii neuroni artificiali care pot repara circuitele nervoase din creier

Deși oamenii de ştiinţă vorbesc despre nişte organisme „vii”, acesţi xenoboti nu pot evolua singuri, nu există organe de reproducere și, deci, nu sunt în măsură să se înmulțească. Totuşi, pe viitor, o dată cu dezvoltarea studiilor asupra lor, cercetătorii atrag atenţia că astfel de organisme ar putea fi folosite pe post de arme biologice de aceea va fi nevoie de reglementări etice care trebuie scrise şi aplicate cu stricteţe.