Mâncatul este o artă. Cum se combină corect alimentele ca să nu avem probleme digestive.

Articole 0 Comentarii
Publicat acum o lună
Mâncatul este o artă. Cum se combină corect alimentele ca să nu avem probleme digestive.

Mâncăm de multe ori în grabă şi băgăm în gură ce prindem fără să ne mai gândim şi la procesul de digestie. De aceea ar fi bine, pentru a avea un stomac sănătos, să ne gândim şi la modul de combinare a alimentelor în funcţie de  compoziţia lor în nutrienţi, proteine, grăsimi, glucide, aciditate.

Citeşte şi: Alege să fii sănătos. 3 diete detoxifiante sărace în grăsimi

Ideea combinării alimentelor la o masă nu este ceva complicat, ci sunt câteva principii de bază de care trebuie ţinut cont. Iată câteva ponturi practice:

  1. Cum putem combina legumele

Specialiştii spun că legumele precum salata verde, varza, fasolea verde, morcovul, ceapa, usturoiul se asociază bine cu alimente proteice precum carne, ouă şi peşte. Excepţie fac legumele bogate în amidon, cum ar fi cartoful, care nu trebuie combinate cu proteine de origine animală.

  1. Cum combinăn leguminoasele

Dacă vorbim despre leguminoase precum mazăre, fasole uscată, soia, mazăre, năut, linte, acestea pot fi combinate cu succes cu produsele din categoria amidonoase, precum făină, pâine, orez, paste făinoase, cartofi, porumb. Leguminoasele asociate cu pastele făinoase cresc valoarea biologică a proteinelor.

Citeşte şi:Principalele reguli alimentare pentru siluetă și sănătate

  1. Cum combinăm grăsimile

Grăsimile, spun specialiştii, se combină foarte bine cu verdeţurile deoarece sărurile minerale uşurează descompunerea grăsimilor.

  1. Cum combinăm proteinele

Proteinele de tipul, carne, brânză, ouă nu se consumă niciodată la aceeaşi masă, dar pot fi mâncate în combinaţie cu: legume, nuci, seminţe, peşte.

  1. Cum combinăm nucile şi seminţele

Aceste alimente sunt mai deosebite şi pot fi combinate cu oricare dintre grupele enumerate mai sus, după gustul şi preferiţele fiecăruia.

Citeşte şi: Fructele și legumele de toamnă, o garanție pentru sănătate

  1. Cum combinăm laptele

Laptele este o categorie aparte, de aceea specialiştii îl numesc greu de asociat cu alte alimente. În plus, metoda de a adăuga lapte în cafea nu este tocmai indicată pentru că prelungeşte durata de digestie a acesteia.

Citeşte şi:Alergie la lapte sau intoleranța la lactoză? Află care este diferența dar și tratamentul

Foarte important, fructele nu se consumă niciodată în timpul meselor, ci separat, şi de preferat  între mese pe post de gustare. În acest fel vor fi mai uşor de digerat iar organismul va beneficia de toate vitaminele şi mineralele din fructe.

Citeşte şi: Alergiile alimentare, reacții ale sistemului imunitar care ne pun viața în pericol. Cauze și factori favorizanți

Te-ar putea interesa și PIESE DE PUZZLE, cu Irina Mohora-CELE MAI PERICULOASE COMBINAȚII DE MEDICAMENTE ȘI ALIMENTE



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.