Mâncarea care te oboseşte! Vezi topul alimentelor care te lasă fără energie

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 3 săptămâni
Mâncarea care te oboseşte! Vezi topul alimentelor care te lasă fără energie

Se întâmplă, nu de puţine ori, ca imediat după masă, în loc să ne simţim plini de energie, să avem o senzaţie de prea-plin şi oboseală. Aşa că, în loc să fim activi, parcă ne-ar prinde bine o siestă. În acest caz, pe lângă kilogramele în plus cu care ne-am putea alege după o masă copioasă, starea de oboseală s-ar putea prelungi nedorit de mult, tocmai din cauza alimentelor consumate.

„Furtul vascular” (redirecţionarea circulaţiei oxigenului, de la nivel central cerebral către sistemul digestiv – stomac, duoden, intestinul subţire) apare când se consumă o masă foarte calorică, încărcată în alimente grase, bogate în grăsimi saturate şi glucide rafinate. În această categorie intră, de exemplu, produsele cu făină albă sau cu zahăr, prelucrate incorect din punct de vedere gastrotehnic – prăjire, afumare, conservare, cu conţinut crescut de conservanţi şi aditivi.
Alteori, lipsa de energie are drept cauză carenţele de tip ,,furt de minerale şi vitamine” (calciu, magneziu, fier, vitaminele A, D, C) din rezervele personale ale organismului sau prin scăderea absorbţiei lor din alimentele sănătoase. Rezultatul este oboseala cronică şi o lipsă permanentă de energie.

Cei mai mari „hoţi de energie” din farfurie

Există trei mari categorii de alimente care sunt vinovate de lipsa de energie:

– grăsimile saturate de origine animală (carne grasă, tocături, mezeluri, afumături, conserve, unt/ smântână integrale, brânzeturi foarte grase – oaie/ bivoliţă, prăjeli – mici, cârnaţi, chiftele, şnitele, produse de tip fast-food);
– glucidele rafinate (zahăr şi făină albă – prăjituri, bomboane, patiserie, foietaje, creme de patiserie, gogoşi etc.);
– băuturile energizante consumate în exces (carbogazoase, cu cofeină, cafea şi ceai verde în cantitate mare).

În mod curios, pe lista neagră se află şi fructe. Alimentele bogate în magneziu, precum bananele sau seminţele de dovleac, vă pot face să vă simţiţi obosiţi, pentru că acest mineral, deşi este foarte necesar organismului, funcţionează ca un relaxant muscular. Aşadar, cel mai bine este să consumaţi banane seara, înainte de culcare, pentru că pe parcursul zilei, vă pot afecta nivelul de energie.
Studiile au mai dovedit şi că cireşele şi sucul de cireşe funcţionează ca un somnifer natural. Acestea conţin melatonină, adică substanţa pe care organismul nostru o produce în mod natural pentru a induce somnul. Pot constitui, deci, o gustare potrivită înainte de culcare.

Dacă aveţi totuşi o alimentaţie corectă, iar vitaminele şi mineralele nu lipsesc din meniul dumneavoastră, şi cu toate acestea că simţiţi epuizaţi, atunci ar fi bine să luaţi în calcul o vizită la medicul specialist. Există o sumedenie de alte posibile cauze pentru lipsa de energie. Printre acestea se numără şi afecţiuni care se pot agrava în timp, dacă nu sunt descoperite şi tratate corespunzător: alergiile, depresia, anemia, hipotiroidismul, bolile cardiace, diabetul, disfuncţiile renale, hepatice sau pulmonare.

 

 

SURSA: mediafax

sursa foto: pixabay.com



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.