Magneziul, esențial pentru sănătatea organismului. În ce alimente îl găsim

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 7 luni
Magneziul, esențial pentru sănătatea organismului. În ce alimente îl găsim

Magneziul este un oligoelement esenţial bunei funcţionări a corpului uman. După oxigen, apă și alimentele de bază, magneziul s-ar putea să fie elementul esențial de care are nevoie corpul nostru. Acesta activează peste 300 de reacții biochimice, precum sinteza proteinelor, funcțiile nervilor și mușchilor, controlul glucozei și reglarea tensiunii arteriale, toate necesare funcționării corespunzătoare a organismului.

Cât de important este magneziul pentru organism?

Prin acțiunea pe care o are în procesul de metabolizare a glucozei, magneziul contribuie la menținerea unui nivel optim de zahăr în sânge și are un rol însemnat în prevenirea diabetului zaharat sau în menținerea sub control a bolii.

Citește și Remedii naturiste pentru cele mai des întâlnite boli

De altfel, diabetul de tip 2 a fost asociat cu deficitul de magneziu, iar riscul de a dezvolta această boală cronică este mai scăzut în rândul celor care au un nivel optim de magneziu în organism. Prin aceeași acțiune, magneziul are și o contribuție majoră în procesul de transformare a zahărului în energie, fapt ce îi conferă o însemnătate și mai mare în starea noastră de zi cu zi.

Citește și Cum putem depista de timpuriu diabetul, o boală fără manifestări clare

Îmbunătățirea digestiei

Magneziul acționează asupra mușchilor din interiorul aparatului digestiv, astfel încât are o acțiune directă asupra digestiei. Datorită acțiunii pe care o are asupra tranzitului intestinal, magneziul ajută la ameliorarea tranzitului lent și în combaterea constipației.

Citește și Constipația, de la cauze la consecințe. Dieta digestiei sănătoase

Magneziul, esențial pentru sănătatea oaselor

Magneziul este implicat direct în formarea oaselor și influențează activitatea celulelor responsabile de formarea de țesutului osos. Influențează, în același timp, și concentrațiile hormonului paratiroidian și ale formei active ale vitaminei D, doi regulatori majori ale homeostaziei osoase (integritatea osoasă).

Citește și OSTEOPOROZA, BOALA OASELOR FRAGILE. CAUZE ȘI TRATAMENT

Datorită rolului pe care îl are la nivelul sistemului osos, magneziul ajută la ameliorarea simptomelor osteoporozei. Mai mult decât atât, magneziul contribuie la sănătatea sistemului osos și prin rolul pe care îl are în procesul de absorbție a calciului.

Citește și Substanța miracol care susține sănătatea oaselor. Ce este și de unde o obținem

Îmbunătățește funcția respiratorie

Unele studii au arătat că există o legătură directă între carența de magneziu și dezvoltarea astmului sau a altor afecțiuni respiratorii. Cercetătorii consideră că un deficit de magneziu determină acumularea de calciu în mușchii de la nivelul căilor respiratorii, fapt ce îngreunează respirația.

Transportul activ al ionilor de calciu, sodiu și potasiu în membranele celulare

Prin această acțiune, magneziul combate acumularea de calciu și potasiu la nivelul mușchilor, susținând buna funcționare a sistemului muscular.

Citește și 10 alimente benefice pentru masa musculară

Contracarează oboseala și stările de extenuare

Magneziul ajuta la menținerea unui nivel de energie optim. Un studiu realizat la Centrul pentru Studiul medicinei complementare din Southampton, Anglia, a demonstrat că sulfatul de magneziu este util în tratarea pacienților care suferă de sindromul oboselii cronice.

Citește și OBOSEALA CRONICĂ. 8 MOTIVE PENTRU CARE EȘTI OBOSIT TOT TIMPUL

Magneziul, esențial pentru sănătatea inimii

Ultimele studii evidențiază că deficitul de magneziu ar putea pune la risc inima și sănătatea, în general.

Magneziul este necesar pentru producerea de energie, contribuie la creșterea masei osoase și la sinteza ADN și ARN.

Totodată, ajută la sinteza colagenului, element fundamental pentru schelet, tendoane și cartilaje. Dacă suferi de carență de colagen, trebuie să știi că vitamina C și proteinele trebuie consumate la aceeași masă.

Citește și Coloana vertebrală, cea mai importantă structură cu articulaţii din corp: cum să o menții sănătoasă

Cele mai des întâlnite simptome cauzate de lipsa de magneziu sunt constipația, oboseala, pierderea poftei de mâncare, crampe musculare și amorțeli în membre, tulburări de somn, dureri de cap, dificultăți de concentrare, despresie, apatie.

În organism, cantitatea de magneziu este de aproximativ 25 de grame, repartizată în oase (60%), muşchi şi organe (inimă, creier, rinichi). Funcţiile lui sunt multiple. Magneziul contribuie la producerea energiei şi la fixarea calciului în oase. Alte funcţii importante: susţine activitatea muşchilor, participă la reglarea ritmului cardiac şi la propagarea semnalului nervos.

Citește și Suferi de irascibilitate, anxietate sau depresie? Iată câteva sfaturi care te pot ajuta să ţii problemele sub control

Să nu uităm de rolul major al magneziului în creşterea imunităţii şi reducerea stresului.

Toamna este anotimpul când magneziul nu trebuie să lipsească din organism.

Citește și Cele mai puternice antibiotice naturale eficiente în tratarea infecțiilor

Magneziul, foarte important în sezonul rece

Acest mineral ne ajută să facem faţă modificărilor atmosferice din această perioadă, ne fereşte de riscul depresiei sezoniere cauzate de reducerea luminii solare, favorizează relaxarea generală şi starea de bine.

Care sunt alimentele bogate în magneziu

Printre alimentele bogate în magneziu se regăsesc: spanacul, ciocolata neagră, dovleacul, semințele de dovleac, smochinele, mazărea, păstăile, castraveții, broccoli, orezul, bananele, avocado, migdalele, nucile, lintea, măceșele.

De asemenea, ouăle, unele fructe de mare, ficatul sunt alte surse bune de magneziu. Pentru a vă asigura necesarul zilnic de magneziu trebuie să ştiţi că şi apele minerale sunt bogate în acest oligoelement.

Citește și Ce rol au vitaminele în organism și în ce alimente le găsim

Citește și Fructele și legumele de toamnă, o garanție pentru sănătate

Cum ştim că avem lipsă de magneziu

Lipsa de magneziu poate trece neobservată, însă în funcţie de valoarea deficitului şi de sensibilitatea fiecăruia pot apărea următoarele simptome: anxietate, nervozitate şi chiar stări depresive, oboseală accentuată inexplicabilă, dureri de cap, ameţeli, insomnii, crampe musculare, tremurături, dureri articulare, palpitaţii, dificultăţi de respiraţie. Dacă vă confruntaţi cu unele dintre aceste simptome, adresaţi-vă medicului. O simplă analiză de sânge poate arăta nivelul magneziului. Pe termen lung, lipsa cronică de magneziu poate duce la apariţia diabetului şi a bolilor cardiovasculare. Un motiv în plus pentru a nu ignora necesarul de magneziu şi a trata deficitul imediat ce este depistat.

Citește și Care sunt bolile pe care le putem dezvolta în funcţie de grupele sanguine. Care sunt cele mai bolnăvicioase grupe sanguine.

Cum compensăm lipsa de magneziu

Corectarea deficitului de magneziu este destul de simplă: este suficient să consumaţi constant alimente bogate în magneziu. Puteţi să optaţi şi pentru o apă minerală bogată în magneziu. În privinţa suplimentelor nutritive pe bază de magneziu, medicii recomandă prudenţă şi spun că acestea trebuie administrate numai cu aviz medical.

Excesul de magneziu poate provoca efecte secundare mai ales în cazul persoanelor cu boli intestinale, renale, hemofilie sau anemie. Mare atenţie trebuie avută şi în cazul copiilor, care nu trebuie să primească suplimente cu magneziu fără recomandare medicală.

Citește și Alege să fii sănătos. 3 diete detoxifiante sărace în grăsimi

 

 



Adauga un comentariu

Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.