Este bine sau nu să mâncăm ouă. Topul beneficiilor consumului de ouă (cu moderaţie)

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 2 săptămâni
Este bine sau nu să mâncăm ouă. Topul beneficiilor consumului de ouă (cu moderaţie)

Oul este numit de nutriţionişti alimentul complet pentru că are în conţinutul lui toate substanţele necesare organismului. Este bogat în grăsimi, vitamine, minerale şi proteine, iar nivelul colesterolului este echilibrat între cel „bun” şi cel „rău”.

Citeşte şi: CÂTE OUĂ AVEM VOIE SĂ MÂNCĂM PE SĂPTĂMÂNĂ

Ca structură, oul este alcătuit din trei părţi: albuş, gălbenuş şi coajă în care sunt „ascunse” în proporţii diferite o mulţime de elemente benefice pentru organism.

1. Albuşul

În albuşul oului, care reprezintă aproximativ 55% din greutatea totală este concentrată cea mai mare cantitate de protenie, enzime, vitamine precum riboflavină şi tiamină, dar şi substanţe minerale ca săruri de potasiu, cantităţi mici de calciu, fier şi magneziu.

2. Gălbenuşul

Gălbenuşul reprezintă aproximativ 35% din greutatea oului şi conţine mari cantităţi de lipide, gliceride, fosfolipide şi colesterol.

Citeşte şi: Ce rol au vitaminele în organism și în ce alimente le găsim

3. Coaja

Coaja este cea mai mică partea oului, doar 10% din greutatea unui ou, dar este şi ea conpusă dintr-o mulţime de elemente benefice pentru organism precum carbonaţi de calciu, magneziu , fosfaţi şi alte substanţe organice insolubile în apă.

Beneficiile consumului de ouă:

1. Previne inflamarea incheieturilor şi bolile cardiace

Ouăle conţin vitaminele A, B2, B5, B6, B12, D, E, K, acid folic, seleniu, fosfor, calciu şi zinc şi acizi graşi Omega 3, care au rol important în reducerea inflamaţiilor în organism, cu precădere la nivelul vaselor de sânge şi încheieturilor, prevenind astfel apariţia unor afecţiuni precum osteoartrita sau bolile cardiace.

2. Menţine nivelul colesterolului „bun”

Oul are un conţinut echilibrat de colesterol atât „bun” cât şi „rău” iar grăsimile sănătoase conţinute ajută la scăderea riscului de boli de inimă sau accidente vasculare cerebrale.

Citeşte şi: Ce este colesterolul şi de ce are organismul nevoie de el

3. Protejează vederea

Oul conţine luteină, iar în gălbenuş se găseşte zeaxantină, substanţe cu un puternic efect antioxidant care ajută la fixarea retinei. Specialiştii spun că aceste substanţe reduc semnificativ riscul de apariţie a cataractei şi a degenerescenţei maculare, afecţiuni frecvent întâlnite în special în rândul persoanelor vârstnice.

4. Ajută la dezvoltarea armonioasă a copiilor

Acidul folic din ou ajută la dezvoltarea creierului bebeluşului în perioada intrauterină, iar colina asigură o dezvoltare armonioasă a copiilor. În plus, aceeaşi colină are şi rol de protecţie împotriva unor forme de cancer, precum cel de sân.

Citeşte şi: Cancerul de sân. Simptome, cauze, factori de risc şi metode de prevenţie.

5. Ajută la detoxifiere

Oul consumat crud ajută la curăţarea florei intestinale, igienizând intestinele şi lubrifiindu-le şi ajută astfel la detoxifierea organismului.

6. Benefic în boli gastrice

Oul protejează stomacul de o secreţie gastrică în exces şi este utilizat în totalitate în procesul de digestie, de aceea oul este recomandat persoanelor care suferă de gastrită hiperacidă, ulcer sau enerocolita – afecţiuni provocate mai ales de stilul de viaţă nesănătos.

Citeşte şi: Ulcerul gastric: simptome şi dietă recomandată

7. Intăreşte sistemul imunitar

Oul conţine seleniu şi zinc, minerale care întăresc sistemul imunitar şi ajută la vindecarea rapidă a rănilor şi tratarea infecţiilor.

8. Ajută la formarea masei musculare

Proteinele conţinute de ou ajută la creşterea masei musculare oferind putere coprului şi robusteţe. Şi tot proteinele din ou oferă vitalitate şi energie organismului mai ales pentru a face faţă unui efort fizic susţinut.

Citeşte şi: Cum te recuperezi după efortul fizic. Sfaturi practice ca să-ţi revii rapid după “ora de sport”.

9. Stimulează producţia de serotonină

Vitamina D, una dintre componentele oului, ajută foarte mult la crearea unei stări de bine organismului prin creşterea cantităţii de serotonină din creier.

10. Utilizat în scopuri cosmetice

Oul este bogat în sulf, o substanţă care sprijină producerea de colagen şi cheratină că susţin sănătatea pielii, a unghiilor şi a părului. Tot oul este folosit adesea în măştile naturiste pentru faţă şi păr.

Citeşte şi: Mâncatul este o artă. Cum se combină corect alimentele ca să nu avem probleme digestive.

În ciuda tuturor acestor beneficii ar trebuie însă să ţineţi cont şi de câteva aspecte extrem de importante. Dacă sunteţi alergic ar fi bine să evitaţi consumul de ou. Iar moderaţia este un lucru de care nu ar trebui să uitaţi nici în ceea ce priveşte consumul acestui super aliment. Nu abuzaţi, adică nu mâncaţi mai mult de 3-4 ouă pe săptămână.



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.