Durerea de șold. Ce anume o provoacă și ce putem face ca să o prevenim

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 43 de minute
Durerea de șold. Ce anume o provoacă și ce putem face ca să o prevenim

Durerea de șold este o afecțiune comună ce poate fi cauzată de mai mulți factori. Este important să știi că locul în care simți durerea de șold poate oferi informații valoroase cu privire la cauzele apariției sale.

Durerea de șold poate fi cauzată de o inflamație a articulației, ce provoacă disconfort în interiorul acestuia sau în zona inghinală. Dacă disconfortul este localizat în partea externă a șoldului, în partea de sus a coapsei sau în partea laterală a feselor, problema este una de natură musculară. În general, acest tip de durere este cauzat de inflamația mușchilor, a ligamentelor, a tendoanelor sau a altor țesuturi moi ce înconjoară articulația.

Citește și Uzura șoldului – simptome și prevenție

De ce apare durerea de șold

Durerea de șold poate fi provocată și de anumite boli localizate în alte părți ale corpului, cum ar fi partea inferioară a spatelui. Una dintre cele mai comune afecțiuni este artrita, ce reprezintă uzura excesivă a articulațiilor.

Șoldurile reprezintă o parte importantă a corpului deoarece unesc trunchiul și extremitățile inferioare, oferind stabilitate la deplasare. Prin urmare, în cazul în care simți disconfort sau junghiuri în această zonă, pune în aplicare următoarele sfaturi pentru prevenirea durerii de șold.

Citește și Tot ce trebuie să ştim despre Coxartroză (artroza şoldului). Cauze, simptome, tratament

Adoptați o dietă echilibrată

O dietă echilibrată este foarte importantă pentru întărirea oaselor și a articulațiilor. Consumă alimente care sunt bogate în fier și fosfor, cum ar fi peștele, deoarece acestea ajută la fortificarea articulațiilor.

Citește și Gonartroza poate fi tratată. Terapia PRP, tratament revoluționar pentru articulații

În plus, mărește consumul de vitamina A, C și D, întrucât acestea ajută la îmbunătățirea sintezei de colagen.

Cele mai recomandate fructe și legume pentru ameliora inflamației de la nivelul articulațiilor sunt: citricele, mango, ananasul, morcovul, pepenele galben, căpșunile, anghinarea, usturoiul.

Citește și Substanța miracol care susține sănătatea oaselor. Ce este și de unde o obținem

Luați suplimente de magneziu și vitamine

Magneziul este al patrulea mineral ca și cantitate prezent în celulele corpului, după calciu, fosfor și potasiu. Acesta ajută la producerea energiei și la sintetizarea proteinelor și a grăsimilor. Magneziul este necesar pentru contracția și relaxarea mușchilor, pentru îndeplinirea funcțiilor sistemului nervos și pentru funcționarea corectă a metabolismului.

Există și anumite suplimente de vitamine ideale pentru prevenirea durerii de șold, cum ar fi cele care au în compoziție sulfat de glucozamină. În acest mod, îți vei întări în mod natural această parte a corpului și articulațiile.

Citește și Magneziul, esențial pentru sănătatea organismului. În ce alimente îl găsim

Fiți activi fizic!

Mișcarea este necesară pentru a-ți menține corpul sănătos și a preveni apariția durerilor de șold. Exercițiile simple, precum executarea podului dimineața, îți activează mușchii și îi antrenează. În plus, acestea te pot ajuta să adopți o postură adecvată pe parcursul întregii zile.

Dacă suferi de artrită sau bursită, evită activitățile cu impact ridicat asupra articulațiilor. Alergatul și săriturile pot agrava durerea de șold, deoarece presiunea va duce la inflamarea articulațiilor. În cazul acestor afecțiuni, cea mai recomandată formă de mișcare este mersul pe jos.

Citește și Mergi zilnic pe jos! Mişcarea aduce beneficii nebănuite sănătăţii

Întăriți-vă șoldurile

Întărirea șoldurilor este importantă pentru prevenirea durerii de șold, deoarece această parte a corpului îți oferă stabilitate atunci când mergi. Dacă suferi de osteoartrita șoldului, încearcă să-ți întărești mușchii de pe partea exterioară a coapsei pentru a avea mai mult suport. Mușchii de pe interiorul coapsei ajută și ei la susținerea șoldurilor.

Pentru întărirea șoldurilor, așază-te pe spate, pune-ți o minge între genunchi și strânge. Folosește o minge de fotbal sau de alt tip, în cazul în care aceasta nu este suficient de elastică atunci când o strângi.

Citește și Vitamină D, responsabilă pentru fracturile de șold

Faceți exerciții de întindere

Prin întinderea mușchilor șodului localizați în partea superioară vei putea ameliora durerea cauzată de bursită.

Stai în genunchi pe piciorul care te doare și sprijină-te pe ceva stabil pentru a-ți menține echilibrul. Apleacă pelvisul în față în timp ce încordezi mușchii feselor. Apoi, apleacă-te pe lateralul șoldului dureros (spre exemplu, spre stânga dacă stai pe genunchiul drept). În acest moment, ar trebui să simți întinderea mușchilor din partea de sus a oaselor șoldurilor. Menține poziția timp de 30 de secunde și repetă acest procedeu încă o dată sau de două ori.

Citește și 6 remedii naturiste pentru durerile de oase

Ascultă mesajele transmise de corpul tău

Dacă suferi de artrită sau bursită, atunci exercițiile fizice ajută la ameliorarea durerilor. Dacă în timpul unui anumit exercițiu începi să simți o durere de șold, iar aceasta continuă timp de câteva ore sau chiar zile, înseamnă că articulațiile tale au nevoie de odihnă. Este normal să simți o ușoară durere a doua zi după activitatea fizică, dar aceasta nu trebuie să persiste sau să se înrăutățească.

Citește și Osteoartrita gleznei – o boală tăcută, dar frecventă

Prevenirea durerii de șold este simplă. Trebuie doar să fii atent/ă la mesajele transmise de corpul tău și să-ți întărești mușchii și articulațiile. Șoldurile reprezintă suportul picioarelor tale, așadar scapă de tensiune și pune în aplicare aceste sfaturi pentru a le îngriji în mod corespunzător.

Indiferent de situație, nu uita să discuți cu medicul tău în cazul în care durerea este puternică sau persistentă.

Citește și ARTRITA REUMATOIDĂ. DE LA CE APARE BOALA CARE AFECTEAZĂ ŞI COPIII ŞI CARE SUNT SIMPTOMELE

 



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.