De ce trebuie să renunțați la suplimentele pentru sănătatea creierului și să alegeți alimentele care conțin nutrienții necesari

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 7 luni
De ce trebuie să renunțați la suplimentele pentru sănătatea creierului și să alegeți alimentele care conțin nutrienții necesari

Un sondaj recent a descoperit că aproximativ 25% dintre adulții cu vârsta peste 50 de ani iau un supliment pentru a-și îmbunătăți sănătatea creierului, cu promisiunea unei memorii sporite și a unei atenții și a unei concentrări mai clare.

Nu există nicio dovadă solidă că aceste suplimente funcționează

„Problema principală cu toate suplimentele este lipsa reglementărilor”, spune dr. Gad Marshall, director medical asociat la Centrul de Cercetare și Tratament Alzheimer de la Spitalul de la Brigham și al Femeilor afiliat la Harvard.

În ceea ce privește sănătatea creierului, acest lucru înseamnă că un producător de suplimente poate pretinde că un produs ajută la vigilență mentală sau la pierderea memoriei – dar nu că acesta protejează împotriva sau îmbunătățește demența sau boala Alzheimer.

„Astfel, producătorii nu trebuie să susțină nicio afirmație conform căreia produsul lor este eficient sau chiar sigur”, spune dr. Marshall.

Citește și Atenţie la combinaţia dintre alimente, suplimente alimentare şi medicamente. Care sunt cele mai periculoase 10 combinaţii care pot provoca reacţii adverse

O combinație de nutrienți

„Aceste diete conțin alimente cu cantități mari din aceste vitamine și minerale. Dar ceea ce nu este clar este dacă acea combinație de nutrienți din aceste diete este benefică, fie că este vorba de cele specifice sau chiar de anumite cantități sau de alți factori.” potrivit dr. Marshall.

Cercetătorii au încercat să răspundă la aceste întrebări testând modul în care acești nutrienți individuali afectează sănătatea cognitivă. Până în prezent, studiile limitate nu au găsit dovezi care să le ajute, cu câteva excepții rare.

„Totuși, acest lucru nu înseamnă că suplimentele cerebrale nu funcționează. Doar că nu există prea multe dovezi din studiile clinice randomizate – standardul de aur pentru cercetare – despre vitaminele sau mineralele izolate și sănătatea creierului” spune dr. Marshall.

Citește și Vârsta nu iartă pe nimeni: 6 nutrienți necesari după 40 de ani

Putem înlocui suplimentele cu alimente care conțin nutrienții necesari

Multe suplimente ale creierului se concentrează pe acizii grași omega-3 (cum sunt cei găsiți în uleiul de pește), vitamina E, diferite vitamine B sau diverse combinații.

Există dovezi puternice că anumite diete – cum ar fi dieta mediteraneană, dieta DASH și dieta MIND – pot ajuta la îmbunătățirea funcției cognitive.

Citește și Care sunt alimentele care ne afectează memoria. Cum să ne protejăm creierul

Acizi grași Omega-3 (ulei de pește)

Omega-3 ajută la construirea membranelor celulare din creier și, de asemenea, poate avea efecte antiinflamatorii și antioxidante care ar putea proteja celulele creierului.

Peștele este o bază în dietele mediteraneene și MIND, printre altele, iar studiile au descoperit o asociere între un aport mai mare de pește și un risc mai mic de declin cognitiv. Cu toate acestea, suplimentele omega-3 nu au arătat același efect.

„Orice beneficiu pare să provină dintr-un aport mai mare de pește și nu de la a lua suplimente de ulei de pește”, spune dr. Marshall.

Citește și Când devine carnea de pește periculoasă

Vitamina E

Vitamina E este un antioxidant și se crede că ajută la sănătatea creierului prin reducerea stresului oxidativ. Este singurul supliment care s-a dovedit a avea vreun beneficiu posibil.

Un studiu din 2014 în revista ,,Nutrients” a revizuit cercetările existente despre vitamina E și diverse probleme de sănătate, precum boli de inimă, accident vascular cerebral și boala Alzheimer.

Cercetătorii au descoperit că vitamina E cu doze mari poate ajuta persoanele cu demență Alzheimer ușoară până la moderată să continue să îndeplinească funcții de viață zilnică pentru o perioadă scurtă de timp. Cu toate acestea, vitamina E nu împiedică boala sau reduce alte simptome, iar dozele mari cresc riscul de accident vascular cerebral hemoragic.

Citește și Vitamina E, „vitamina fertilităţii” şi beneficiile ei pentru organism. Top 10 beneficii ale consumului de Vitamina E.

Vitaminele B

Trei vitamine B sunt adesea legate de sănătatea creierului: B6, B9 (folat) și B12. Ele pot ajuta la descompunerea homocisteinei, dintre care un nivel ridicat a fost asociat cu un risc mai mare de demență și boala Alzheimer. Vitaminele B ajută, de asemenea, la producerea energiei necesare dezvoltării de noi celule ale creierului.

Citește și B12, vitamina minune pentru sistemul nervos

Cu toate acestea, majoritatea oamenilor obțin suficiente vitamine B prin dieta lor. ,,Este posibil să aveți nevoie de vitamine B suplimentare prin suplimente dacă aveți o deficiență sau aveți probleme pentru a obține suficient prin dieta dvs., dar în caz contrar, acestea nu au niciun beneficiu clar pentru sănătatea creierului”, spune dr. Marshall.

Citește și Biotina (vitamina B7) opreşte depunerile de colesterol şi tratează alcoolismul. Topul celor mai importante beneficii ale acestei vitamine pentru organism

Ginkgo biloba

Frunzele în formă de evantai ale arborelui ginkgo sunt utilizate în medicina tradițională chineză pentru a trata tot felul de afecțiuni. În Statele Unite, extractul din frunze este vândut ca un supliment numit în mod obișnuit ginkgo biloba. Unul dintre principalele sale puncte de vânzare este ca potențator de memorie. Cu toate acestea, la fel ca în cazul altor suplimente pentru sănătatea creierului, știința nu susține afirmațiile.

Citește și Legumele și fructele crude, elixir pentru creier

Unul dintre cele mai mari studii clinice care au explorat legătura posibilă a fost studiul Ginkgo Evaluation of Memory (GEM). Cercetătorii au recrutat mai mult de 3.000 de adulți în vârstă, cu vârsta medie de 79 de ani, dintre care 54% erau bărbați, cu funcție cognitivă normală sau cu deficiență cognitivă ușoară. Toată lumea a primit fie 120 miligrame de ginkgo, fie un placebo de două ori pe zi, timp de aproape șase ani. (Această sumă a fost aleasă pe baza cercetărilor anterioare.) Rezultatele au descoperit că ginkgo biloba nu a scăzut rata globală a dezvoltării demenței.

„Majoritatea suplimentelor nu sunt testate riguros în studiile clinice”, spune dr. Gad Marshall, director medical asociat la Centrul de Cercetare și Tratament Alzheimer de la Spitalul Brigham și Femei.

„Cu toate acestea, ginkgo a fost testat minuțios pentru potențialul său de a preveni demența și există dovezi puternice că nu împiedică declinul sau demența memoriei și, prin urmare, nu ar trebui luat în acest scop.”

Citește și Alzheimer, Parkinson și demență, întâlnite la persoane din ce în ce mai tinere

De ce oamenii cumpără suplimente pentru sănătatea creierului

„Este mai ușor să iei o pastilă decât să faci schimbări de stil de viață durabile”, spune dr. Marshall.

Până când se știe mai multe, sfatul doctorului Marshall este să vă economisiți banii.

„Investiți mai mult în a face exerciții aerobice și a urma o dietă bazată pe plante. Acestea pot ajuta cu memoria și sănătatea creierului pe termen lung mai mult decât orice supliment” susține dr. Marshall.

Citește și Sănătatea organismului nostru depinde de sănătatea creierului și de gradul de fericire

 



Adauga un comentariu

Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.