Cum să scapi de oboseală. Lista alimentelor care dau super energie

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 7 minute
Cum să scapi de oboseală. Lista alimentelor care dau super energie

Toată hrana furnizează organismului energie, dar această energie poate varia foarte mult. Unele produse, cum ar fi zaharurile și carbohidrații rafinați, oferă organismului o porție ridicată de energie. Cu toate acestea, mai des, organismul are nevoie de mai multă energie durabilă din ingrediente precum fructe, boabe și leguminoase.

Medicalnewstoday.com a realizat o listă de excepție a alimentelor care oferă organismului energie organismului.

Fructe care cresc nivelul de energie

1.Bananele

Bananele pot fi cea mai bună gustare rapidă pentru energie susținută. În timp ce bananele sunt o bună sursă naturală de zahăr, ele sunt, de asemenea, bogate în fibre care ajută la încetinirea digestiei acelui zahăr. Bananele conțin substanțe nutritive utile care fac corpul să se simtă plin de energie.

Un studiu apărut în jurnalul PLoS OneTrusted Source menționează că, o banană consumată înainte de o plimbare lungă cu bicicleta, ajută la performanță și rezistență la fel de mult ca o băutură bogată în carbohidrați.

Citește și Mergi zilnic pe jos! Mişcarea aduce beneficii nebănuite sănătăţii

2. Avocado

Avocado este un fruct care conține o mulțime de nutrienți, proteine ​​și fibre care pot ajuta la susținerea nivelului de energie pe parcursul zilei. Fructul de avocado devine verde inchis atunci când este copt. Oamenii de știință au descoperit, în cadrul studiilor afectuate asupra beneficiilor aduse de consumul fructelor de avocado, că ele au rol protectiv impotriva bolilor cardiovasculare, ajută la controlul greutății corporale și îmbunătățesc abilitatea organismului de a absorbi în parametri optimi nutrienții importanti din hrană.

Citește și Aruncăm ce e mai sănătos din avocado: sâmburele are o mulţime de beneficii

3. Boabe Goji

Fructele de pădure Goji sunt fructe mici, roșiatice, care conțin numeroși nutrienți și proprietăți importante anti-îmbătrânire și antioxidanți, în special carotenoide, care ajută la o mai bună vedere. Antioxidanții prezenți în fructe protejează organismul de stresul oxidativ, reduce oboseala şi întăreşte capacitatea de protecţie a organismului în faţa agenţilor nocivi, scăzând astfel riscul de cancer.

Citește și Vederea încețoșată – de ce apare şi cum poate fi prevenită

4. Merele

Merele pot fi o altă gustare simplă care oferă organismului energie de durată. Alături de fibre și substanțe nutritive, un studiu apărut în revista Horticulture ResearchTrusted Source notează că merele au un conținut ridicat de antioxidanți numiți flavonoizi, care pot ajuta la lupta împotriva stresului oxidativ și a inflamației din organism.

Citește și Ganglionii limfatici – ce rol au în organism şi ce provoacă inflamarea lor

5. Căpșune

După cum arată un studiu din Jurnalul Agriculturii și Alimentelor ChemistryTrusted Source, căpșunele sunt o sursă bună de minerale și vitamina C. De asemenea, conțin fenoli, care sunt antioxidanți esențiali care pot ajuta organismul să creeze energie la nivel celular. Oamenii pot adăuga căpșune în multe preparate, dar un bol de fructe poate fi, de asemenea, o gustare ușoară pe care puteți să o adăugați fără grijă în dietă.

Citește și Principalele reguli alimentare pentru siluetă și sănătate

6. Portocale

Majoritatea oamenilor se bucură de portocale pentru gustul lor, care provine de la vitamina C. Aceasta ajută la reducerea stresului oxidativ din organism și la prevenirea oboselii. Un studiu apărut în jurnalul AntioxidantsTrusted Source menționează că adolescenții care au un nivel mai ridicat de vitamina C pot avea, de asemenea, o dispoziție mai bună și pot fi mai puțin susceptibili să experimenteze confuzie, furie sau depresie.

Citește și Studiu: Somnul poate scădea riscul de infarct miocardic

7. Fructele de pădure

Fructele de padure, inclusiv afinele, zmeura și murele ajută la păstrarea sănătăţii tractului urinar, menţin sănătatea creierului, previn bolile de inimă, ajută digestia, au efect antidepresiv și îmbunătăţesc vederea. Fructele mai închise la culoare tind să fie mai bogate în antioxidanți naturali decât cele de culoare mai deschisă, care pot reduce inflamația și oboseala din organism.

Citește și Cum funcționează organismul uman? Bioritmul natural al organelor interne

Produse animale ce pot ajuta la creșterea energiei:

8. Peștele gras

Peștele, în general, este o sursă excelentă și ușoară de proteine ​​și vitamine B, care pot oferi organismului energie susținută pe parcursul zilei. Peștele gras, precum somonul, sardinele și tonul, tinde să fie mai ridicat în acizii grași omega-3.

După cum observă un studiu în jurnalul NutrientsTrusted Source, acizii grași omega-3 pot îmbunătăți funcția creierului și pot reduce inflamația în organism, ceea ce poate fi o cauză de oboseală la unele persoane.

Citește și OBOSEALA CRONICĂ. 8 MOTIVE PENTRU CARE EȘTI OBOSIT TOT TIMPUL

Te-ar putea interesa și CUM ALEGEM UN PEȘTE PROASPĂT?

9. Ficat de vită

Ficatul de vită este o sursă importantă de vitamina A, acid folic, vitaminele B12 si D, fosfor și fier. Vitamina D din compoziția sa previne apariţia problemelor osoase la copii şi a osteoporozei la adulţi. Alături de vitamine, furnizează în cantităţi însemnate zinc, cupr, seleni, nutrimente cu rol important în stimularea imunităţii.

Un ficat de vită sănătos are culoarea vișinii coapte. Nu cumpăra ficat acoperit cu un strat de nuanță gri, deoarece produsul riscă să nu fie proaspăt. Totodată, dacă observi bule de aer la suprafața pieliței albe, atunci ficatul este contaminat.

Citește și Intoxicaţia cu substanţe toxice – care sunt simptomele care trebuie să te trimită la medic

10. Iaurt

Iaurtul poate fi, de asemenea, o sursă de energie sigură. Iaurtul natural este bogat în proteine, grăsimi și carbohidrați simpli, care furnizează energie organismului. Iaurtul este, de asemenea, foarte ușor de mâncat când ești pe fugă, ceea ce îl face o alternativă excelentă la mâncarea gătită. Poți adăuga în iaurt fulgi de ovăz, o sursă bogată de fibre, în special beta-glucan și un conținut ridicat de vitamine, minerale și antioxidanti. Pe lângă fulgii de ovăz, poți adăuga în iaurt câteva asau felii de banană, pentru un mic dejun sănătos.

Citește și CONSUMUL DE IAURT REDUCE RISCUL APARIŢIEI CANCERULUI DE COLON

11. Ouă

Ouăle oferă organismului o mulțime de proteine ​​și nutrienți pentru o energie durabilă. Ouăle sunt adevărate comori de energie, deoarece conțin aproape toate vitaminele importante, numeroase minerale, precum şi proteine. Nutrienţii se găsesc şi în albuş, însă gălbenuşul conţine cantităţi mai mari. Valorile nutritive nu se schimbă, indiferent dacă oul este crud sau pregătit termic. Există totuşi un dezavantaj în cazul ouălor preparate: ouăle crude consumate în cantitate mare pot împiedică absorbţia de către piele a biotinei, vitamina esenţială pentru piele şi păr.

Citește și CÂTE OUĂ AVEM VOIE SĂ MÂNCĂM PE SĂPTĂMÂNĂ

Legumele

12. Cartofii dulci

Cartofii dulci sunt surse benefice de carbohidrați, care furnizează energie. Totodată, sunt o sursă moderată de calorii, dar conţin carbohidraţi sănătoşi, cum ar fi fibrele, care ajută la pierderea în greutate.

13. Sfeclă

După cum arată un studiu publicat în revista Food Science și BiotechnologyToted Source, sfecla poate oferi organismului o sursă excelentă de antioxidanți și nutrienți care ajută la îmbunătățirea fluxului sanguin și a energiei. Oamenii pot consuma sfeclă sub formă de chipsuri de sfeclă uscată, sfeclă gătită sau suc de sfeclă, combinat cu alte fructe.

Citește și Sucul natural care luptă împotriva tumorilor. Tratează leucemia, anemia și ajută organismul să se apere de viruși

14. Spanacul

100 de g de spanac crud asigură doza zilnică de vitamina A și vitamina K. În ceea ce privește fierul, asigură doar o treime din doza recomandată. Totuși, datorită conținutului caloric mic (doar 23 kcal pentru 100 g), spanacul poate fi o sursă bună de fier pentru cei care au deficit de fier, fară impact pe greutate. Această legumă îmbunătățește vederea nocturnă, datorită conținutului crescut de vitamina A.

Citește și Deficitul de fier: consecințe asupra organismului

15. Ciocolata neagră

Ciocolata neagră poate fi un mod ușor și plăcut de a-ți crește energia din organism. Ciocolata neagră are de obicei mult mai puțin zahăr decât ciocolata cu lapte. Mai puțin zahăr înseamnă mai puțină energie imediată, dar mai mult conținut de cacao
înseamnă un aport mai mare de antioxidanți utili, cum ar fi flavonoidele. Ciocolata neagră ar putea preveni bolile de inimă, susţin cercetătorii. Potrivit acestora, 6,7 grame de ciocolată mâncată în fiecare zi reprezintă cantitatea ideală împotriva inflamaţiilor şi a bolilor cardiovasculare. De asemenea, ar putea ajuta şi la menţinerea tensiunii arteriale, deoarece acest produs reduce riscul oscilaţiilor de tensiune.

Citește și Studiu: Ciocolata nu îngraşă, ba chiar este recomandată în curele de slăbire

Cerealele

16. Ovăz

Un bol de fulgi de ovăz din cereale integrale poate fi o sursă excelentă de energie. După cum observă un studiu din The Journal of NutritionTrusted Source, ovăzul din cereale integrale este, de asemenea, o sursă de minerale esențiale, vitamine și compuși fenolici, care pot ajuta la energizarea organismului. Așadar, fulgii de ovăz fierți în lapte animal sau vegetal reprezintă o variantă de mic dejun bună de luat în calcul atât pentru adulți, cât și pentru copii. Puteți adăuga în acest terci câteva bucăți de fructe, miere, migdale sau nuci râșnite.

Citește și Grăsimea supărătoare de pe abdomen – 8 metode de a o elimina

17. Popcorn din porumb

Popcornul este bogat în carbohidrați. Cu toate acestea, conține și fibre care ajută la încetinirea digestiei. Atunci când este făcut cu ingredientele potrivite, popcornul sau floricelele sunt sărace în calorii, bogate în nutrienți și fibre.

18. Quinoa

Quinoa este bogată în proteine, carbohidrați și fibre, care poate ajuta la scăderea în greutate. Quinoa este bogat în multe minerale și compuși ai plantelor. Acesta a fost legat de beneficiile pentru sănătate, inclusiv îmbunătățirea controlului asupra zahărului din sânge.
Nu conține gluten, făcându-l o alternativă populară la grâu pentru cei care au o dietă fără gluten.

19. Orez brun

Orezul brun conține nutrienți care ajută la scăderea nivelului de colesterol, dar și la scăderea tensiunii arteriale. Orezul brun ajută la combaterea radicalilor liberi din organism și conține o enzimă care protejează celulele împotriva oxidarii. Astfel, organismul poate fi ferit de unele afecțiuni, printre care și cancerul sau alte boli grave. Astfel, fenolii esențiali din compoziția orezului brun, împiedică celulele canceroase să se dezvolte, dar ajută și în prevenirea depunerilor de toxine pe colon, ajutând în procesul de eliminare a acestora.

Citește și Ce este pulsul şi care sunt valorile lui normale

Ce leguminoase trebuie să consumăm pentru o dietă echilibrată

20. Soia

Contine aminoacizi esențiali, lipide, glucide, săruri minerale, enzime, lecitine, vitamine. Între vitamine includem A, B1, B2, C, D si E. Pentru a ne putea bucura pe deplin de beneficiile acestei plante, trebuie să consumăm doar varianta nemodificată genetic, netratată și fara E-uri. Toate aceste informații pot fi găsite pe etichetele produselor.

21. Linte

Lintea este o sursă bogată de proteine, carbohidraţi, fibre, vitamina B6, fosfor, zinc şi fier, consumul său având efecte benefice asupra sănătăţii organismului prin menţinerea unui nivel redus de colesterol şi prin susţinerea unei bune funcţionări a inimii şi a sistemului digestiv.
Astfel, o cană de linte conține aproximativ 18 g proteine, 40 g carbohidrați, 15 g fibre și mai puțin de 4 g zahăr.

Citește și Dezechilibrele florei intestinale. Ce le cauzează și cum afectează organismul

22. Nuci

Nucile sunt o sursă bogată de vitamine și minerale, cum ar fi magneziu, calciu sau fosfor. Acestea conțin acizi grași esențiali, dar și multe calorii. Așadar, trebuie să fim atenți să nu măncăm prea multe.

23. Unt de arahide

Untul de arahide este de obicei bogat în proteine, grăsimi și fibre. Acest produs reduce nevoia organismului de gustări constante.

24. Semințe

Multe semințe, cum ar fi semințele de dovleac, semințele de chia și semințele de in sau cele de floarea soarelui sunt surse bogate de acizi grași și fibre. Un mix de semințe reprezintă o gustare sănătoasă, când timpul nu vă permite să pregătiți altceva. Astfel, dacă sunteți în căutarea unei gustări bogată în nutrienți, care să vă ofere energie, semințele sunt cele mai bune.

Citește și Ajutor în caz de sufocare. Cum se face manevra Heimlich

Băuturi

25. Apa

Apa este poate cel mai important energizant din această listă. Apa este vitală pentru ca fiecare celulă din corp să funcționeze corect. În timp ce majoritatea oamenilor consideră deshidratarea ca un scenariu extrem, corpul poate deveni parțial deshidratat dacă o persoană nu consumă apă toată dimineața.

Citește și Apa minerală, efecte terapeutice şi beneficii pentru organism

26. Cafeaua

Cafeaua conține antioxidanți numiți polifenoli, care pot reduce stresul oxidativ din celule și ajută organismul să funcționeze mai bine. Cafeaua este totuși un stimulent, așa că oamenii ar trebui să o consume cu moderație.

Citește și Cafeaua: mituri şi beneficii pentru organism

27. Ceai verde

Ceaiul verde conține cantități mici de cofeină, dar are și compuși care pot ajuta la reducerea stresului oxidativ și a inflamației în organism.

Citește și Sucuri și ceaiuri care curăță arterele

28. Yerba maté

Yerba maté este o băutură originară din America de Sud. Consumul de plante sub formă de ceai oferă organismului efecte stimulatoare similare ca ceaiul sau cafeaua. Această băutură întrunește tăria cafelei cu beneficiile sănătoase ale ceaiului și declanșează o stare de euforie, asemenea ciocolatei, ce nu pot fi egalate de nici o altă băutură cunoscută. Yerba maté conține mulți nutrienți activi, antioxidanți și aminoacizi.

Citește și Care este ,,ceaiul vieții lungi”. Ce beneficii ne poate aduce consumul acestuia

Alimente care trebuie evitate

În timp ce majoritatea alimentelor furnizează energie, cele de mai sus se concentrează pe energia susținută. Alimentele pe care să încercați să le evitați pot include:

  • alimente rapide sau mâncăruri prăjite
  • adaos de zaharuri
  • gustări ambalate și bomboane
  • dulciuri

Vitaminele, fibrele, grăsimile și proteinele sunt esențiale pentru energie, dar este crucial să se găsească un echilibru între ele. Oamenii ar trebui să încerce să aleagă o dietă variată, cu multe alimente nutritive, care să ofere organismului energie susținută.



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.