Cele mai bune alimente contra anemiei

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 5 zile
Cele mai bune alimente contra anemiei

Anemia este o problemă de sănătate ce apare, de obicei, ca rezultat al unei alimentații deficitare. Însă tot alimentația este cea care te poate ajuta să contracarezi efectele acestei afecțiuni.

Pe lângă consumul de alimente bogate în fier, ar trebui să incluzi şi vitamina C în dietă, pentru a lupta contra anemiei. Aceasta ajută la absorbția fierului în organism.

Primul lucru pe care trebuie să îl ai în vedere este cantitatea zilnică de nutrienţi necesară corpului. O persoană sănătoasă, mai puțin femeile însărcinate, au nevoie zilnic de:
– Fier: 8 mg pentru bărbați și 18 mg pentru femei
– Acid folic: circa 400 mg indiferent de sex
– Vitamina B12: 2.4 mg atât pentru femei, cât și pentru bărbați

Citește și Vitamină D, responsabilă pentru fracturile de șold

Care sunt cele mai bune alimente care te scapă de anemie

Având în vedere că anemia este cauzată de lipsa unor nutrienți din organism, consumul anumitor alimente bogate în aceste elemente pot ajuta la tratarea afecțiunii.

Iată care sunt cele mai bune alimente contra anemiei:

Germeni de alfalfa

Germenii de alfalfa (de lucernă) conțin până la 1 mg de fier/ 100 g. De asemenea, au în compoziţia lor și vitamina C, care ajută la îmbunătățirea absorbției fierului în organism.

Ovăz

100 de grame de fulgi de ovăz conțin aproximativ 5 mg de fier. Prin urmare, o cană de ovăz îți poate oferi 50% din necesarul zilnic de fier.

Carne roșie

Carnea roșie conține, de asemenea, fier. Fiecare 100 de gme de carne roșie oferă 3 mg de fier. Însă asigură-te că aceasta nu este foarte grasă.

Citește și Deficitul de fier: consecințe asupra organismului

Curmale uscate

Unul dintre cele mai bune alimente contra anemiei este reprezentat de curmalele uscate, ce conțin 4.2 mg de fier/ 100 g. Curmalele proaspete conțin și ele fier, dar într-o cantitate mai mică: 0.6 mg/ 100 g.

Kiwi

Kiwi conține o cantitate mare de vitamina C, aproximativ 98 mg/ 100 g. Deși acesta nu conține fier, vitamina C din compoziția sa te ajută să asimilezi mai bine fierul din alte surse.

Citește și Fructul care te satură şi te ajută să slăbeşti. Efectele nebănuite ale pomelo

Linte

Lintea conține 3.3 mg de fier la 100 de grame. În plus, are și alți nutrienți importanți, precum acid folic și cupru.

Drojdie de bere

Drojdia de bere conține o mare cantitate de minerale și proteine. De asemenea, aceasta conține și vitamine din complexul B.

Citește și Principalele reguli alimentare pentru siluetă și sănătate

Miso

Miso este un sos preparat din soia, cereale și sare de mare. Toate tipurile de miso conțin fier, dar cel mai benefic este hatcho, deoarece are 7.1 mg de fier la 100 de grame.

Citește și Sarea, un remediu deosebit pentru frumuseţe. Ghid de utilizare neconvenţională a sării de bucătărie ca produs cosmetic.

Fistic

Fisticul poate ajuta la combaterea anemiei deoarece conține 3.9 mg de fier/ 100 g. De asemenea, are în componenţă 1.2 mg de cupru/ 100 g, un alt mineral a cărui deficiență cauzează anemia. Prin urmare, consumul ambilor nutrienți ajută la combaterea anemiei.

Sfeclă

Sfecla oferă 0.80 mg de fier la 100 de grame. De asemenea, aceasta conține vitamina C și acid folic. Toți acești nutrienți constituie o barieră, ce te protejează contra anemiei.

Citește și Combinații periculoase de alimente și medicamente

 

SURSA: mayoclinic.org, medlineplus.gov

sursa foto: pixabay.com



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.