Ce rol au vitaminele în organism și în ce alimente le găsim

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 2 luni
Ce rol au vitaminele în organism și în ce alimente le găsim

Organismul nostru nu poate produce singur toate vitaminele de care are nevoie. De aceea, alimentația este cea care trebuie să completeze necesarul zilnic. Fiecare vitamină are rolul ei, iar deficiul poate provoca boli grave.

Vitaminele se găsesc în majoritatea alimentelor de proveniență naturală și sunt absolut necesare pentru creșterea, menținerea vitalității și bunăstarea generală a organismului nostru.

Citește și Ce vitamine și minerale îți lipsesc din organism, în funcție de simptome

Vitaminele sunt de două tipuri

În funcție de modul în care se dizolvă în diverse soluții, vitaminele sunt clasificate în liposolubile (vitaminele A, D, E și K) și hidrosolubile (vitaminele din grupul B și vitamina C), precizează ,,Ghidul pentru alimentație sănătoasă — sfaturi pentru populație” aflat pe site-ul Ministerului Sănătății, www.ms.ro.

Vitamina A menține oasele puternice și ajută vederea

Vitamina A este necesară pentru vedere, creșterea și formarea oaselor și rezistența organismului la infecții.

Întărește mecanismele de apărare ale organismului, dezintoxică, iar în asociere cu vitamina E protejează organismul împotriva cancerului, ameliorează vederea nocturnă, întreține pielea și mucoasele și cicatrizează.

Se găsește în ficat, untură de pește, ouă, morcov, cartofi dulci, dovleac, spanacul, mango, papaya, curmale, roșii, fasole verde.

Citește și Cataracta, principalul factor de orbire la nivel mondial. Cauze, simptome, tratament

Vitamina C pentru sănătatea părului, pielii și dinților sănătoși

Aceasta este necesară în formarea colagenului, o proteină care conferă rezistență oaselor, cartilagiilor, mușchilor și vaselor de sânge și contribuie la buna menținere a capilarelor, oaselor și dinților. Are acțiune antiinfecțioasă. O putem găsi în: citrice, legume, salate, ficat, broccoli, roșii, cartofi, ardei dulce, spanac. Atenție însă, doze prea mari pot provoca diaree.

Citește și Broccoli, alimentul minune cu numeroase beneficii pentru întreg organismul

Complexul de vitamine B, baza sănătății organismului

Complexul de vitamine B întărește organismul și, cu excepția vitaminei B12, toate sunt implicate în eliberarea energiei din alimente. Vitamina B6 este recunoscută pentru ajutorul pe care îl dă sistemului nervos și imunitar să funcționeze normal.

O puteți găsi în multe alimente precum pește, carne de pui, orez, nuci, alune, soia, cereale integrale. Din alimentele de origine animală se poate lua vitamina B12 sau „vitamina roşie“, cum i se mai spune. Aceasta ajută la creșterea și diviziunea celulară și la formarea globulelor roșii. O putem găsi în ficat, rinichi, carne slabă, ouă, lapte şi brânză. Vitamina B12 nu suferă modificări în timpul preparării termice.

Citește și Brânza, aliment gustos, dar şi sănătos. Care sunt cele mai sănătoase brânzeturi

Vitamina D, importantă pentru sănătatea oaselor

Mai este cunoscută și drept „vitamina răsăritului de soare“ pentru că poate fi produsă prin expunerea pielii la soare. Aceasta este necesară pentru absorbția calciului și a fosforului, ceea ce menține sănătoasă structura sistemului osos. Poate fi găsită în peştele gras (macrou, hering, somon, sardine), drojdia de bere. Este recomandată pentru cei care suferă de boli cardiovasculare, astm bronșic, zona zoster, hemoroizi, ulcer gastric, litiază biliară. Deficiența acestei vitamine poate cauza leziuni neuromusculare și boli cardiovasculare. Sursele de vitamina D sunt: grăsimi animale, lactate, ouă, unt, caise uscate, măsline, alune, pește, soia, precum și toate legumele cu frunze verzi, dar și lumina soarelui. În doze prea mari, pot să provoace probleme cardiace.

Citește și Vitamină D, responsabilă pentru fracturile de șold

Vitamina K este benefică pentru sănătatea rinichilor

Are drept rol principal intervenția în sinteza la nivelul ficatului a unora dintre factorii implicați în coagularea sângelui, dar și în procesul de fixare a calciului la nivelul oaselor.

Citește și 5 simptome ale problemelor renale

Vitamina E reduce riscul afecțiunilor inimii

Are funcție de antioxidant, protejând unele substanțe din structura membranelor celulare (cum sunt acizii grași nesaturați) împotriva distrugerii determinate de compușii cu acțiune oxidantă.

Citește și Beneficiile consumului de mentă. Top 10 întrebuinţări pentru organism

Suplimentele alimentare, doar la indicațiile medicului

Medicii spun că este important ca vitaminele să fie luate din fructe, legume, carne și nu din suplimentele alimentare cumpărate de la farmacie. Acestea se administrează numai sub recomandarea medicului.

Citește și STUDIU: SUPLIMENTELE PENTRU SĂNĂTATEA CREIERULUI, INUTILE

 

sursa foto: draxe.com



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.