Ce culori trebuie să avem în farfurie pentru a fi sănătoși

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 3 săptămâni
Ce culori trebuie să avem în farfurie pentru a fi sănătoși

Teoria celor cinci legume şi fructe consumate pe zi câştigă tot mai mulţi adepţi şi începe să aducă a lecţie învăţată. Dar, dincolo de diversitate, nici culorile alimentelor din farfurie nu trebuie ignorate din punct de vedere al aportului pe care-l aduc pentru organism, nu numai sub aspectul vizual.

De aceea specialiştii susţin că o alimentaţie bazată pe câteva reguli simple contribuie la starea noastră de sănătate şi menţine în formă mai mult timp. Iar plăcerea de a mânca sănătos este ascunsă şi în culorile din farfurie.

Care sunt culorile care ne menţin sănătoşi:

  1. Roşu

Cele mai cunoscute legume cu această culoare sunt, bineînţeles, roşiile. Acestea pot reduce semnificativ riscul de cancer ovarian cu 60% , dar şi de cancer pancreatic, datorită efectului licopenului, antioxidant care se găseşte din belşug în roşii, ardei gras şi fructe de culoare roşie şi care are capacitatea de a proteja eficient organismul de cancer, de bolile cardiovasculare şi de procesele degenerative.

Ctește și Simptomele hormonale ale cancerului pancreatic

  1. Portocaliu

Portocalele, caisele, morcovii, mango sau cartofii dulci, tot mai popularişi printre consumatorii din Ro­mânia, conţin alfa şi betacaroten, doi aliaţi de nă­dej­de în combaterea îmbătrânirii celulelor. Aceşti doi antioxidanţi protejează pielea de efectele nocive ale ra­zelor ultraviolete şi ajută la crearea de noi celule. De asemenea, aceşti nutrienţi reduc riscul de cancer de prostată, colesterolul şi scad presiunea arterială, luptă împotriva radicalilor liberi care ajută la formarea de oclagen, întăresc articulaţiile şi, împreună cu magneziu şi calciu, ajută la întărirea oaselor. Legumele de culoare portocalie conţin betacaroten, care are efect anticancerigen, în special la nivelul stomacului.

Citește și 6 fructe care fac minuni pentru detoxifierea organismului

  1. Galben

Galben este culoare specifică lămâilor, ardeiului galben şi roşiilor galbene, citricelor în general, sau chiar fructul de papaya. Aceste legume şi fructe sunt bogate în vitamina C, un antioxidant puternic ce protejează împotriva tuturor tipurilor de cancer, în special cel de stomac, de colon, de esofag sau cancerul oral. Bogate în flavonoide, legumele şi fructele galbene au capacitatea de a inhiba dezvoltarea celulelor tumorale şi care favorizează detoxifierea, eliminându-se astfel toxinele din corp. Citricele conţin limonoizi care protejează şi ei împotriva anumitor forme de cancer, scad colesterolul, iar porumbul este o sursă bună de luteină şi zeaxantină, substanţe care reduc riscul apariţiei cataractei.

Citește și Porumbul, medicamentul de toamnă al organismului. Top 10 beneficii ale consumului de porumb fiert sau copt.

  1. Verde

Din această categorie fac parte foarte multe legume şi fructe, dar de departe cele mai cunoscute sunt broccoli, spanacul, varza, avocado, castraveţii, mazărea, fasolea verde, merele şi strugurii. Consumul frecvent al acestor categorii de legume şi fructe este asociat cu un risc scăzut de cancer de stomac, ovarian, cancer mamar, colorectal sau pulmonar. Glucosilonatul din legumele verzi acţionează împotriva tumorilor şi blochează dezvoltarea acestora, iar vitamina K previne diabetul, care este un factor de risc şi în apariţia cancerului pancreatic. Avocado este faimos pentru cantitatea importantă de vitamina E, care întăreşte membranele ce­lu­lelor şi poate fi eficient în prevenirea apariţiei ri­du­rilor.

Citește și CARE SUNT CELE 7 ALIMENTE CARE NU TREBUIE SĂ ÎȚI LIPSEASCĂ DIN ALIMENTAȚIA ZILNICĂ

  1. Purpuriu/ Violet

În această categorie întră vinetele, murele, strugurii, prunele, varza roşie, coacăzele, toate având în comun conţinutul ridicat de antocianidină. Datorită acestei substanţe, scade riscul formării cheagurilor de sânge şi poate fi întârziată îmbătrânirea celulelor. Şi chiar există rezultate încurajatoare cu privire la eficienţa antocianidinei în maladia Alzheimer.

În plus, resveratrolul, substanţa care le dă culoarea purpurie-violet, reduce riscul de boli cardiace, de cancer şi îmbunătăţeşte memoria.

Citește și MURELE, FABRICA DE ANTIOXIDANŢI PENTRU ORGANISM. TOP 10 BENEFICII NEŞTIUTE

  1. Alb

Nu este tocmai o culoare, dar multe alimente de culoare albă precum usturoiul, ceapa, arpagicul, para, ridichea albă, banana, curmalele, fasolea boabe, ciupercile, cartofii albi şi păstrânacul conţin o mulţime de vitamine, minerale şi fibre şi antioxidanţi care ajută la întărirea imunităţii, scad colesterolul şi tensiunea arterială, întăresc sistemul cardiovascular, circulator şi au un puternic efect antibiotic, antioxidant şi antimicrobian.

De exemplu, polifenolii din ceapă au efect anticancer, în special la nivelul colonului, iar ciupercile se bucură de o cantitate semnifiucativă de vitamina D, care reduce riscul de cancer ovarian.

Citește și Descoperire uriaşă pentru bolnavii de cancer. Tratament cu ajutorul alimentaţiei sănătoase

 

sursa foto: pixabay.com



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.