Alimentaţia, un element cheie în prevenţia cancerului. Iată ce trebuie să mânânci ca să ţii cancerul departe

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 3 minute
Alimentaţia, un element cheie în prevenţia cancerului. Iată ce trebuie să mânânci ca să ţii cancerul departe

Cancerul este una dintre maladiile care provoacă cele mai multe decese în lume, iar lupta cu această boală este extrem de dificilă şi trebuie dusă pe toate fronturile. Astfel că, pe lângă tratamentul medicamentos care este, uneori, extrem de agresiv şi stilul de viaţă dar şi alimentaţia au un roc important, scrie clicksănătate.ro.

Citeşte şi: Care este legătura dintre bolile autoimune, obezitate și cancer

Foarte important de înţeles însă este că o alimentaţie sănătoasă, pe lângă faptul că ajută organismul să lupte cu boală, poate fi şi o bună metode de prevenţie, spun specialiştii în nutriţie. Aşadar, pentru o bună prevenţie a cancerului trebuie acordată o grijă deosebită greutăţii şi evident, dietei.

Cum arată o dietă care previne cancerul

1. Regula 1 – consumă carne doar de 2-3 ori pe săptămână

Nutriţioniştii spun că pentru prevenţie este bine să fie consumată carne slabă de maximum 2 ori pe săptămână, şi o singură dată peşte gras. Pentru a completa necesarul de proteine, acestea pot fi luate din surse vegetale, precum: fasole roşie, fasole neagră, linte şi/sau năut. Carnea roşie, cum este cea de vită, trebuie consumată o dată la 3 săptămâni, iar organele de animale trebuie să fie excluse total din alimentaţie, la fel ca şi mezelurile ori carnea de vânat. Nici produsele afumate nu sunt recomandate pentru că „fumul” folosit este dovedit prin studii că are potenţial cancerigen.

Citeşte şi: Atenţie la combinaţia dintre alimente, suplimente alimentare şi medicamente. Care sunt cele mai periculoase 10 combinaţii care pot provoca reacţii adverse

2. Regula 2 – consumă cereale neprocesate

Cerealele sunt benefice pentru organism şi respectiv recomandate în prevenţia cancerului, dar trebuie să fie neprocesate. Astfel, trebuie redus la maximum sau chiar eliminat total consumul de pâinea albă, făina albă, paste făinoase, produsele de panificaţie şi orezul alb. Şi alimentele care conţin cereale trebuie introduse în alimentaţie cu moderaţie, nu mai mult de 2 ori pe săptămână.

3. Regula 3 – atenţie la lactate şi sare

Pentru prevenţia cancerului se pot consuma lactatele fermentate şi slabe, precum iaurt degresat, brânză proaspătă de vaci, în timp ce brânzeturile rafinate sunt complet interzise. Iar sarea trebuie redusă la minimum.

Citeşte şi: CONSUMUL DE IAURT REDUCE RISCUL APARIŢIEI CANCERULUI DE COLON

4. Regula 4 – eliminarea alimentelor procesate

Pentru a ţine o mulţime ăntreagă de bol la distanţă, nu numai cancerul, consumul de alimente procesate bogate în conservanţi şi aditivi alimnetari trebuie oprit. Sosurile, supele la plic, snacks-urile, chips-urile, pufuleţii, alimentele de tip fast-food ori conservate, toate acestea se exclud complet din alimentaţie, la fel şi prăjelile, de orice fel. Multe dintre aceste alimente conţin monoglutamat de sodiu care hrăneşte cancerul şi chiar conduce la declanşarea lui.

Citește și Studiu: Hamburgerul, de tip fast-food, bănuit că ar fi responsabil de declanşarea alergiilor

5. Regula 5- suplinirea grăsimilor

Organismul are nevoie de grăsimi ca să poată funcţiona în parametri normali, pentru a absorbi vitaminele şi proteinele, dar şi calitatea acestor grăsimi este importantă. De aceea, nutriţioniştii susţin că pentru un aport de grăsimi sănătoase poate fi asigurat prin consumul de nuci, migdale, arahide, caju, avocado, uleiuri presate la rece (de măsline, de in, de dovleac), care se pot adauga peste salate, nu se folosesc la gătit.

Citeşte şi: A venit iarna, ne schimbăm dieta. De ce simţim nevoia să mâncăm mai gras atunci când este frig afară

6. Regula 6 – metoda de gătire a alimentelor

Un aspect important este şi modul de gătire. Degeaba alimentele alese sunt dintre cele mai sănătoase dacă modul lor de procesare este greşit.  Astfel, alimentele trebuie gătite la abur sau fierte, cât mai puţin, carnea se găteşte numai la grătar, iar legumele şi fructele, de preferat, ar trebui consumate crude. De asemenea, nu se foloseşte folia alimentară în timpul procesului de gătire, iar temperatura din cuptor nu trebuie să depăşească 150 de grade.

Citeşte şi: Există alimente care devin toxice atunci când sunt încălzite. Care sunt acestea?

Tot pentru prevenţie dar şi pentru un stil de viaţă sănătos, în general, trebuie eliminat din alimentaţia zilnică zahărul (atât din dulciuri cât şi din produsele de patiserie) şi ocolite, pe cât posibil, băuturile carbogazoase.



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.