Algele marine – cum se consumă şi ce beneficii au pentru sănătate

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 13 minute
Algele marine – cum se consumă şi ce beneficii au pentru sănătate

Algele marine devin din ce în ce mai populare în gastronomie. Sunt pline de vitamine și minerale, aşa că pot fi de mare ajutor în tratamentul anemiei și al altor carențe nutriționale.

Sunt mai multe moduri în care putem consuma algele marine, astfel încât să beneficiem la maximum de valoarea nutrițională a acestui ingredient.

Tipuri de alge marine comestibile

Algele marine se regăsesc în numeroase preparate culinare din întreaga lume. Primul lucru pe care trebuie să-l știi înainte de a consuma alge marine este faptul că acestea se împart în trei mari categorii: alge brune, alge roșii și alge albastre-verzi.

Citește și CUM ALEGEM UN PEȘTE PROASPĂT?

Algele brune

Nori includ tipurile laver, sloke, ova marina și slake. Acestea sunt bogate în proteine și vitamina A și pot fi consumate alături de alimente prăjite.

Nishime Kombu includ soiurile carweed, tangle și wrack. Sunt bogate în potasiu și iod și oferă o aromă dulce preparatelor.

Ito wakame pot fi combinate cu legume gătite și sunt bogate în calciu, vitaminele B și C și potasiu.

Hiziki se potrivesc de minune cu rădăcinoase precum morcovii și sfecla. Conțin o cantitate mare de potasiu, calciu și fier.

Arame sunt alge moi și ușoare. Sunt bogate în iod și calciu.

Alaria includ tipurile dabberlocks, murlins și kelp winged. Sunt bogate în minerale și vitamine și se folosesc la prepararea supelor.

Algele roșii

Dulse se potrivesc de minune cu cerealele gătite și oferă cantități generoase de fier, fosfor și potasiu.

Agar includ tipul shiro kanten. Conțin o substanță gelatinoasă bogată în fibre alimentare.

Carrageen moss sunt denumite și Moss irlandeze. Sunt bogate în carbohidrați, calciu și potasiu.

Algele albastre-verzi

Spirulina este bogată în aminoacizi și proteine și este comercializată sub formă de tablete sau pudră. Poate fi adăugată în cereale, iaurt, sucuri naturale sau lapte.

Cum se consumă algele marine

Înainte de a fi consumate, algele marine trebuie puse la înmuiat în apă proaspătă. Toate algele, indiferent de tipul lor, trebuie înmuiate timp de cel puțin 20 de minute. În acest fel, îşi măresc până la de șapte ori volumul și mărimea.

Dacă algele pe care le-ai achiziționat sunt prea sărate sau au o textură nisipoasă, clătește-le bine cu apă rece.

Atunci când sunt înmuiate, algele albastre verzi pot fi tăiate în fâșii în sensul direcției de creștere. Algele roșii pot fi tocate sau gătite întregi. Algele agar pot fi tăiate înainte sau după ce sunt gătite.

Citește și Studiu: Prăjelile, efect devastator asupra organismului uman

Sfaturi pentru gătire

Wakame, nori, chlorella, kelp, spirulina și dulse pot fi consumate în stare crudă.

Algele kombu au nevoie de cel puțin 45 de minute de înmuiere și apoi jumătate de oră de gătire. Zeama rezultată poate fi utilizată pentru a prepara supe, sosuri sau legume.

Algele hijiki sunt mai gustoase în lunile de iarnă, atunci când aroma lor este mai intensă. Le poți folosi pentru a prepara supe, tocănițe sau budinci. Este necesar să le pui la înmuiat timp de 30 de minute înainte de a le găti, tot pentru 30 de minute. Nu este recomandată încălzirea acestui tip de alge.

Deși poți folosi wakame pentru a prepara o mulțime de rețete culinare, acest tip de alge este esențial pentru a pregăti supa miso. Înmoaie algele wakame timp de 15 minute și gătește-le timp de 10 minute. De asemenea, le poți consuma și crude în salate.

Algele nori nu necesită înmuiere. Le poți trage la tigaie până capătă o nuanță aurie sau verde. Apoi, taie-le cu foarfeca în bucăți și strivește-le cu mâna (cât timp sunt calde). Poți adăuga alge nori în supe sau cereale.

Algele kanten sunt folosite de obicei la prepararea sosurilor reci, a cremelor, a budincilor, a salatelor sau pentru a îngroșa supele și tocănițele.

Citește și Ce rol au vitaminele în organism și în ce alimente le găsim

Beneficiile consumului de alge marine

Algele marine au o valoare nutrițională ridicată

Sunt minunate în caz de diabet. Acestea conțin carbohidrați complecși, așadar nu influențează nivelul zahărului din sânge.

Algele marine sunt potrivite pentru cei ce urmează un regim vegetarian, deoarece conțin cantități mari de proteine. Spirulina conține mai multe proteine decât ouăle, carnea și peștele.

Algele marine comestibile acoperă necesarul zilnic de iod al organismului. Acest lucru este valabil mai ales pentru spirulină, care conține de șase ori mai mult fier decât spanacul sau cerealele. Spirulina este recomandată în caz de anemie sau senzație generalizată de slăbiciune.

Acest aliment minunat poate fi de ajutor în lupta contra hipertensiunii. Algele marine sunt de mare ajutor sistemului cardiovascular și scad tensiunea arterială.

Citește și Fibrilaţia atrială sau aritmia cardiacă. Simptome, cauze şi metode de prevenţie

Îți mențin corpul sănătos

Consumul de alge marine îmbunătățește vederea, grație cantității generoase de vitamina A din acestea. Nori și spirulina sunt cele mai recomandate alge în acest sens.

Pot ajuta la calmarea tusei. Algele marine comestibile sunt un excelent adjuvant în tratarea gripei și a răcelii. În medicina naturistă, sunt folosite sub formă de sirop pentru sistemul respirator, fiind amestecate cu miere și suc proaspăt stors de lămâie.

Algele marine mențin pielea și părul sănătoase, datorită vitaminei A din componența lor (o cantitate mai mare decât în germenii de grâu), nutrient cunoscut ca vitamina frumuseții și longevității. Anumite tipuri de alge conțin și zinc, fiind un tratament eficient pentru acnee. Alte tipuri sunt mai potrivite pentru sănătatea părului.

Citește și Vederea încețoșată – de ce apare şi cum poate fi prevenită

Sunt excelente pentru sistemul digestiv

Algele marine contribuie la îmbunătățirea digestiei și a tranzitului intestinal, atunci când sunt consumate alături de legume, grație conținutului lor ridicat de fibre. Același lucru se întâmplă și atunci când le consumi alături de alimente prăjite, acestea înlăturând senzația de greață și plenitudine.

Curăță intestinele. Algele marine detoxifică aceste organe mulțumită acidului alginic pe care îl conțin. Îndepărtează toxinele depozitate în pereții intestinali. De asemenea, sunt utilizate ca tratament natural pentru ameliorarea colitei.
Algele marine scad nivelul de colesterol deoarece conțin aproximativ 5% grăsimi nesaturate ce scad nivelul grăsimilor „rele” în organism. Acestea nu conțin deloc grăsimi saturate.

Citește și Care sunt bolile pe care le putem dezvolta în funcţie de grupele sanguine. Care sunt cele mai bolnăvicioase grupe sanguine.

 

sursa foto: pixabay.com



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.