A venit iarna, ne schimbăm dieta. De ce simţim nevoia să mâncăm mai gras atunci când este frig afară

Articole 0 Comentarii
Publicat acum 4 zile
A venit iarna, ne schimbăm dieta. De ce simţim nevoia să mâncăm mai gras atunci când este frig afară

Venirea sezonului rece schimbă multe dintre obiceiurile noastre zilnice, dar şi alimentaţia. Aşa cum, atunci când temperaturile scad, simţim nevoia să mai punem o haină pe noi, aşa şi organismul nostru are nevoie de mai multe grăsimi pe care le foloseşte pentru producerea de energie. Această energie este consumată ulterior în procesul de termoreglare, adică în încălzirea corpului în zilele friguroase sau chiar geroase de iarnă.

Citeşte şi: Scăderile drastice de temperatură, șoc uriaș pentru organism. Ce boli se pot agrava

Studiile arată că o dietă prea săracă în grăsimi este un pericol pentru sănătate. Grăsimile ajută organismul să asimileze vitaminele şi mineralele provenite din hrană, ajută la întărirea sistemului imunitar, furnizează energie şi bună dispoziţie, ajută regenerarea celulară şi chiar protejează pielea conferindu-i elasticitate şi hidratare, scrie ziaruldesănătate.ro.

Care sunt alimentele indicate să le consumăm iarna

1. Alimente mai bogate în grăsimi

Iarna se poate consuma cu încredere slănină şi cârnaţi (de preferat făcute în casă), dar şi alte alimente bogate în acizi graşi omega 3, precum pește, avocado, nuci, migdale, fistic, semințe de in, ulei de măsline ori din semințe de dovleac. Aceşti acizi graşi, pe lângă că reduc colesterolul „rău” din sânge ajută şi la creșterea rezistenței organismului la frig, înlătură depresia sezonieră şi combat inflamațiile.

Citeşte şi: Medicamentul minune din bătrâni: slănină cu ceapă şi un pahar de pălincă

2. Supe şi ceaiuri

Într-o zi geroasă de iarnă o supă/ ciorbă caldă este de nepreţuit din nouă motive. În primul rând că încălzeşte imediat corpul dar îi şi oferă multe alte beneficii, precum vitamine şi minerale (luate din legume), proteine (luate din carne), colagen (din oase şi cartilagii) şi conferă saţietate cu puţine calorii, deci evită riscul de îngrăşare. Şi un ceai cald este de asemenea bine venit pentru încălzirea şi hidratarea organismului.

Citeşte şi Sucuri și ceaiuri care curăță arterele

3. Hidratarea

Şi chiar dacă afară este frig obiceiul de a bea, cel puţin, 2 litri de lichide pe zi trebuie menţinut şi în sezonul rece. Fără lichide, şi implicit fără apă, organismul nu poate funcţiona corespunzător şi poate acumula astfel un strat consistent de grăsime care poate duce la declanşarea diferitelor boli cardiovasculare.

Citește și Apa minerală, efecte terapeutice şi beneficii pentru organism



Adauga un comentariu
Inchide
GDPR

medicaltv.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord Alte optiuni
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt foarte valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.
Obligatoriu - nu poate fi deselectat. Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.